Alfa Romeo sponsorem toru wyścigowego Monza
Alfa Romeo jest sponsorem toru wyścigowego Monza, jednego z najbardziej prestiżowych i najstarszych torów samochodowych na świecie. Porozumienie w tej sprawie zostało zawarte na okres dwóch lat (2013-2014), przy okazji czwartej rundy Mistrzostw świata „Eni FIM SBK Superbike 2013", którego głównym sponsorem i Oficjalnym Samochodem Bezpieczeństwa jest szósty rok z rzędu Alfa Romeo.
Alfa Romeo jest sponsorem toru wyścigowego Monza, jednego z najbardziej prestiżowych i najstarszych torów samochodowych na świecie. Porozumienie w tej sprawie zostało zawarte na okres dwóch lat (2013-2014), przy okazji czwartej rundy Mistrzostw świata „Eni FIM SBK Superbike 2013", którego głównym sponsorem i Oficjalnym Samochodem Bezpieczeństwa jest szósty rok z rzędu Alfa Romeo.
Louis Carl Vignon, szef marki Alfa Romeo na region EMEA, przekazał Carlowi Edoardo Valli'emu, szefowi SIAS Spa, klucze do samochodów Giulietta Quadriofoglio Verde. Będą one spełniały różne funkcje na torze wyścigowym (samochody bezpieczeństwa, zastępcze aż po medyczne). W ten sposób zostanie przypieczętowany początek współpracy pomiędzy firmami Alfa Romeo oraz SIAS (spółką rozwoju motoryzacji i sportu) , która zbudowała i zarządza torem w Monza od momentu jego powstania.Zbudowany w 1922 roku, w zaledwie 110 dni, tor wyścigowy znajduje się na terenie miejscowego parku Monza. Na jego powierzchni odbywają się zarówno międzynarodowe wyścigi samochodowe, jak i przeprowadzane są różnorodne testy i badania motoryzacyjne. Za wyjątkiem okresu wojennego i niektórych edycji - Livorno 1937, Mediolan 1947, Turyn 1948 i Imola 1980 - tor Monza jest od zawsze miejscem organizacji Grand Prix Włoch. Jest to również trzeci najstarszy tor wyścigowy na świecie po Brookland (1907) i Indianapolis (1909).Kontrakt sponsorski przewiduje, że podczas zaplanowanych wyścigów sportowych tor będzie oznakowany symbolami Alfy Romeo. Będzie też istniała możliwość zorganizowania wydarzeń typu „brand experience" dla publiczności poszukującej autentycznych wartości marki, takich jak: włoski styl, świetne osiągi i doskonałość techniczna, ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.Ponadto, Marka Alfa Romeo udostępni organizatorom kilka samochodów, takich, jak na przykład model Alfa Giulietta - auto, które wrosło w tradycję najlepszych Alf Romeo, czerpiąc z ich spuścizny w zakresie dynamicznych osiągów, nie rezygnując jednocześnie z walorów sportowych i codziennej, wygodnej eksploatacji.Na torze Monza od 1922 roku do dnia dzisiejszego zostały zapisane najważniejsze karty historii motoryzacji i światowego sportu motocyklowego. Niektóre z nich są firmowane znakiem Alfa Romeo, która odniosła tu wiele znaczących zwycięstw: w "P2" prowadzonym przez Antonio Ascari w 1922 roku; dalej "P2" zdobyło Grand Prix Włoch wraz z Brilli-Peri, który stał się tym samym mistrzem świata; "8C 2300" zadebiutowało w 1931 roku, zwyciężając na Monzie, prowadzone przez Tazio Nuvolari i Giuseppe Campari; mistrz z Mantui zdobył pierwsze miejsce na "Grand Prix Włoch" również w następnym roku za kierownicą "Typ B P3" (Alfa Romeo P3, 1932 rok); Luigi Faglioli powtórzył jego sukces w 1933 roku jadąc w"P3".Po pojawieniu się Formuły 1, za kierownicą jednoosobowej 158- sławnej "Alfetty", w 1950 roku Giuseppe "Nino" Farina zdobył Grand Prix Włoch, natomiast w 1963, "Giulia TZ", zwyciężając "Puchar Fisa", przypieczętowała powstanie "Autodelty", działu Alfa Romeo zajmującego się przygotowaniem samochodów do startów w wyścigach.Po 1965 roku "Giulia Sprint GTA", królowa wersji "Turismo", odnosiła wiele ze swoich niezliczonych sukcesów właśnie na Monzie. Zwycięstwa te były kontynuowane we wczesnych latach '70 dzięki jej następcy -"GT Am". W latach 1974 i 75, podczas "1000 km na torze Monza", bohaterami były znowu samochody Alfa Romeo: "33 TT 12" triumfował dwa lata z rzędu, pokonując najbardziej zaawansowaną technicznie konkurencję i przynosząc Autodelcie zwycięstwo w Markowych Mistrzostwach Świata. Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych "75 Turbo Evoluzione" zwyciężyła w zawodach "Mistrzostw samochodów turystycznych", co zostało powtórzone przez "155 GTA SuperTurismo", "155 Ts" i na początku dwudziestego pierwszego wieku - przez "156 SuperTurismo".Dzięki zawartemu porozumieniu, Alfa Romeo utwierdza swoją pozycję marki samochodowej, która bardziej niż inne potrafi przekazać ducha panującego na torze. Wskazuje na to również współpraca z marką "Eni FIM SBK Superbike World Championship", zapoczątkowana w 2007 roku, udany związek, który najlepiej wyraża włoski styl i doświadczenie w dziedzinie motoryzacji. Dlatego też Alfa Romeo uczestniczy w tych pasjonujących mistrzostwach, występując w charakterze głównego sponsora i oficjalnego samochodu bezpieczeństwa, dzieląc tym samym wartości sportowego ducha, technologii i bezpieczeństwa na najwyższym poziomie.Właśnie rola oficjalnego samochodu bezpieczeństwa była spełniana przez wiele sezonów przez Alfę Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - wersję wyróżniającą się legendarnym emblematem, który charakteryzował niektóre spośród tych najbardziej usportowionych samochodów firmowanych znakiem Alfa Romeo. W tym roku doświadczenie to przypada w udziale nowej MiTo SBK Limited Edition 1.4 170 KM QV, która jest kwintesencją technologii i designu, powstałym na bazie Quadrifoglio Verde, a wyprodukowanym w zaledwie 200 egzemplarzach.Wreszcie należy przypomnieć, że współpraca pomiędzy Alfą Romeo i torem wyścigowym Monza podlega szerszej strategii sponsorowania na obszarze Lombardii, jak pokazuje to niedawne porozumienie Fiata S.p.A. i Fiata Industrial, które ustanawia ich Global Partners na Expo Milano 2015. Wśród licznych i ważnych zapisów porozumienia jest również ten o wystawianiu cennych samochodów zabytkowych Alfa Romeo w miejscach związanych w wystawą Expo.
Louis Carl Vignon, szef marki Alfa Romeo na region EMEA, przekazał Carlowi Edoardo Valli'emu, szefowi SIAS Spa, klucze do samochodów Giulietta Quadriofoglio Verde. Będą one spełniały różne funkcje na torze wyścigowym (samochody bezpieczeństwa, zastępcze aż po medyczne). W ten sposób zostanie przypieczętowany początek współpracy pomiędzy firmami Alfa Romeo oraz SIAS (spółką rozwoju motoryzacji i sportu) , która zbudowała i zarządza torem w Monza od momentu jego powstania.Zbudowany w 1922 roku, w zaledwie 110 dni, tor wyścigowy znajduje się na terenie miejscowego parku Monza. Na jego powierzchni odbywają się zarówno międzynarodowe wyścigi samochodowe, jak i przeprowadzane są różnorodne testy i badania motoryzacyjne. Za wyjątkiem okresu wojennego i niektórych edycji - Livorno 1937, Mediolan 1947, Turyn 1948 i Imola 1980 - tor Monza jest od zawsze miejscem organizacji Grand Prix Włoch. Jest to również trzeci najstarszy tor wyścigowy na świecie po Brookland (1907) i Indianapolis (1909).Kontrakt sponsorski przewiduje, że podczas zaplanowanych wyścigów sportowych tor będzie oznakowany symbolami Alfy Romeo. Będzie też istniała możliwość zorganizowania wydarzeń typu „brand experience" dla publiczności poszukującej autentycznych wartości marki, takich jak: włoski styl, świetne osiągi i doskonałość techniczna, ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.Ponadto, Marka Alfa Romeo udostępni organizatorom kilka samochodów, takich, jak na przykład model Alfa Giulietta - auto, które wrosło w tradycję najlepszych Alf Romeo, czerpiąc z ich spuścizny w zakresie dynamicznych osiągów, nie rezygnując jednocześnie z walorów sportowych i codziennej, wygodnej eksploatacji.Na torze Monza od 1922 roku do dnia dzisiejszego zostały zapisane najważniejsze karty historii motoryzacji i światowego sportu motocyklowego. Niektóre z nich są firmowane znakiem Alfa Romeo, która odniosła tu wiele znaczących zwycięstw: w "P2" prowadzonym przez Antonio Ascari w 1922 roku; dalej "P2" zdobyło Grand Prix Włoch wraz z Brilli-Peri, który stał się tym samym mistrzem świata; "8C 2300" zadebiutowało w 1931 roku, zwyciężając na Monzie, prowadzone przez Tazio Nuvolari i Giuseppe Campari; mistrz z Mantui zdobył pierwsze miejsce na "Grand Prix Włoch" również w następnym roku za kierownicą "Typ B P3" (Alfa Romeo P3, 1932 rok); Luigi Faglioli powtórzył jego sukces w 1933 roku jadąc w"P3".Po pojawieniu się Formuły 1, za kierownicą jednoosobowej 158- sławnej "Alfetty", w 1950 roku Giuseppe "Nino" Farina zdobył Grand Prix Włoch, natomiast w 1963, "Giulia TZ", zwyciężając "Puchar Fisa", przypieczętowała powstanie "Autodelty", działu Alfa Romeo zajmującego się przygotowaniem samochodów do startów w wyścigach.Po 1965 roku "Giulia Sprint GTA", królowa wersji "Turismo", odnosiła wiele ze swoich niezliczonych sukcesów właśnie na Monzie. Zwycięstwa te były kontynuowane we wczesnych latach '70 dzięki jej następcy -"GT Am". W latach 1974 i 75, podczas "1000 km na torze Monza", bohaterami były znowu samochody Alfa Romeo: "33 TT 12" triumfował dwa lata z rzędu, pokonując najbardziej zaawansowaną technicznie konkurencję i przynosząc Autodelcie zwycięstwo w Markowych Mistrzostwach Świata. Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych "75 Turbo Evoluzione" zwyciężyła w zawodach "Mistrzostw samochodów turystycznych", co zostało powtórzone przez "155 GTA SuperTurismo", "155 Ts" i na początku dwudziestego pierwszego wieku - przez "156 SuperTurismo".Dzięki zawartemu porozumieniu, Alfa Romeo utwierdza swoją pozycję marki samochodowej, która bardziej niż inne potrafi przekazać ducha panującego na torze. Wskazuje na to również współpraca z marką "Eni FIM SBK Superbike World Championship", zapoczątkowana w 2007 roku, udany związek, który najlepiej wyraża włoski styl i doświadczenie w dziedzinie motoryzacji. Dlatego też Alfa Romeo uczestniczy w tych pasjonujących mistrzostwach, występując w charakterze głównego sponsora i oficjalnego samochodu bezpieczeństwa, dzieląc tym samym wartości sportowego ducha, technologii i bezpieczeństwa na najwyższym poziomie.Właśnie rola oficjalnego samochodu bezpieczeństwa była spełniana przez wiele sezonów przez Alfę Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - wersję wyróżniającą się legendarnym emblematem, który charakteryzował niektóre spośród tych najbardziej usportowionych samochodów firmowanych znakiem Alfa Romeo. W tym roku doświadczenie to przypada w udziale nowej MiTo SBK Limited Edition 1.4 170 KM QV, która jest kwintesencją technologii i designu, powstałym na bazie Quadrifoglio Verde, a wyprodukowanym w zaledwie 200 egzemplarzach.Wreszcie należy przypomnieć, że współpraca pomiędzy Alfą Romeo i torem wyścigowym Monza podlega szerszej strategii sponsorowania na obszarze Lombardii, jak pokazuje to niedawne porozumienie Fiata S.p.A. i Fiata Industrial, które ustanawia ich Global Partners na Expo Milano 2015. Wśród licznych i ważnych zapisów porozumienia jest również ten o wystawianiu cennych samochodów zabytkowych Alfa Romeo w miejscach związanych w wystawą Expo.
Dodano: 11 lat temu,
autor:
Fiat Auto Poland