Aktualizacje modeli BMW wiosną 2018 r.
Konsekwentna redukcja emisji spalin poprzez zastosowanie katalizatora SCR z wtryskiem AdBlue teraz również w modelach wysokoprężnych BMW serii 1, BMW serii 2, BMW serii 3 i BMW serii 4 oraz w BMW X1 oraz filtra cząstek stałych w kolejnych modelach z silnikami benzynowymi – 8-stopniowa skrzynia Steptronic w kolejnych modelach BMW serii 3 i BMW serii 4 w wyposażeniu standardowym – premiera BMW X3 xDrive25d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1 5,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 160 154 g/km) – BMW serii 5 Limuzyna i BMW serii 5 Touring z rozszerzonym wyposażeniem standardowym – nowe funkcje w BMW ConnectedDrive.
Wiosną 2018 r. radość z jazdy w wielu modelach BMW dodatkowo zwiększy rozszerzona i zmodernizowana oferta silników. Technologia BMW BluePerformance obejmująca katalizator SCR z wtryskiem AdBlue w silnikach wysokoprężnych będzie w przyszłości wchodzić w skład wyposażenia standardowego we wszystkich liniach modelowych. W marcu 2018 r. w kolejnych modelach pojawią się również filtry cząstek stałych redukujące emisję spalin w silnikach benzynowych. Ofertę Sports Activity Vehicle BMW X3 rozszerzy bardzo mocny czterocylindrowy silnik wysokoprężny. Poza tym w kolejnych modelach BMW serii 3 i BMW serii 4 za transmisję napędu odpowiadać będzie standardowo 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
Od marca 2018 r. szlachetny charakter BMW serii 5 Limuzyna i BMW serii 5 Touring podkreślać będzie rozszerzone wyposażenie standardowe. Od kwietnia 2018 r. standardowy sportowy dyferencjał M dodatkowo zwiększy dynamiczne właściwości jezdne modelu M Performance: BMW X3 M40i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,4-8,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 193-188 g/km). Na różnorodności i atrakcyjności zyska też oferta BMW ConnectedDrive, która teraz we wszystkich modelach obejmować będzie standardowo Usługi Zdalne i rozszerzoną Usługę Concierge.
Katalizator SCR z wtryskiem AdBlue teraz standardowo w modelach z silnikiem wysokoprężnym we wszystkich modelach
BMW zapewnia maksymalnie skuteczną redukcję emisji tlenków azotu w spalinach silników wysokoprężnych poprzez uzupełnienie katalizatora akumulacyjnego NOX o system SCR (Selective Catalytic Reduction). Ta technologia BMW BluePerformance z wtryskiem AdBlue będzie od wiosny 2018 r. oferowana standardowo we wszystkich modelach wysokoprężnych BMW serii 1, BMW serii 2, BMW serii 3 i BMW serii 4. Po BMW X1 xDrive20d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,8 – 4,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 127 – 123 g/km) system SRC znajdzie się teraz również w BMW xDrive18d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,9 – 4,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 129 – 124 g/km) oraz w BMW X1 sDrive18d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,3 – 4,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 114 – 109 g/km). W BMW X1 xDrive18d oraz BMW X1 sDrive 18d zoptymalizowanej redukcji emisji spalin towarzyszy wprowadzenie nowego układu wydechowego z dwoma końcówkami.
Optymalizacja emisji spalin poprzez filtr cząstek stałych w silnikach benzynowych
Od marca 2018 r. w celu optymalizacji spalin BMW zastosuje w kolejnych silnikach benzynowych filtry cząstek stałych. Po wprowadzeniu ich już w lipcu 2017 r. w BMW 220i Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,9 – 5,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 136 – 127 g/km), BMW 230i Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,9 – 5,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 134 – 131 g/km), BMW 220i Cabrio (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2 – 5,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 141 – 133 g/km), BMW 230i Cabrio (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,8 – 6,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 143 – 138 g/km) oraz BMW X3 xDrive20i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,3 – 7,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 168 – 163 g/km) i BMW X3 xDrive30i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,3 – 7,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 168 – 164 g/km) ten sposób oczyszczania spalin stosowany będzie w kolejnych typoszeregach. Od marca 2018 filtr cząstek stałych znajdzie się również w BMW 420i Coupé/BMW 420i xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,9 – 5,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 161 – 134 g/km) und BMW 430i Coupé/BMW 430i xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,5 – 5,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 151 – 138 g/km), des BMW X1 sDrive18i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4 – 5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 124 – 121 g/km) oraz w sportowej hybrydzie plug-in BMW i8 Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,9 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,0 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 42 g/km).
BMW X3: nowy silnik wysokoprężny i sportowy dyferencjał M
Kilka miesięcy po udanym wprowadzeniu na rynek nowe BMW X3 zyska w ofercie nowy silnik. W BMW X3 xDrive25d zapęd zapewniać będzie czterocylindrowy diesel o mocy 170 kW / 231 KM połączony ze standardową 8-stopniową skrzynią Steptronic oraz inteligentnym napędem na cztery koła. Technologia BMW TwinPower Turbo silnika o pojemności 2,0 l obejmuje dwustopniowe doładowanie oraz niezwykle precyzyjny wtrysk bezpośredni CommonRail o maksymalnym ciśnieniu 2500 bar. Jednostka zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm i daje BMW X3 xDrive25d przyspieszenie do setki w 6,8 s. Jego wysoką wydajność demonstruje zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 6,1 – 5,8 l na 100 km i emisja CO2 na poziomie 160 – 154 g/km (wstępne wartości wg cyklu jezdnego UE i zależne od wybranego rozmiaru opon).
Rolę topowego sportowca w ofercie pełni BMW X3 M40i. Model M Performance o mocy 265 kW / 360 KM będzie od kwietnia 2018 r. standardowo wyposażony w nowy sportowy dyferencjał M. Elektroniczna szpera sprzężona z układem DSC poprzez odpowiedni moment blokujący na tylnej osi umożliwia dynamiczne przyspieszanie na wyjściu z zakrętów. Oprócz tego BMW X3 M40i będzie miało w przyszłości również deskę rozdzielczą obitą Sensatekiem.
8-stopniowa skrzynia Steptronic w wyposażeniu standardowym kolejnych modeli
Od marca 2018 po raz kolejny zwiększy się liczba modeli BMW standardowo wyposażonych w 8-stopniową skrzynię Steptronic. Automatyczna transmisja napędu poprawia nie tylko komfort, ale też przyspieszenie oraz wydajność auta. W przyszłości pojawi się również w BMW 320d xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,2 – 5,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 137 – 133 g/km), BMW 320d xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4 – 5,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 141 – 136 g/km) oraz BMW 320d xDrive Gran Turismo (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,3 – 5,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 141 – 138 g/km).
Od marca 2018 r. 8-stopniowa skrzynia Steptronic znajdzie się też w wyposażeniu standardowym kolejnych modeli BMW serii 4. BMW 420i xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,6 – 6,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 151 – 148 g/km), BMW 430i Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1 – 6,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 140 – 137 g/km) oraz w BMW 420d xDrive Gran Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,2 – 5,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 136 – 134 g/km).
Dodatkowe wyposażenie standardowe w modelach BMW serii 5
Od marca 2018 r. komfort, funkcjonalność i charakter premium BMW serii 5 podkreślone zostaną dodatkowo przez rozszerzone wyposażenie standardowe. BMW serii 5 Limuzyna i BMW serii 5 Touring będą w przyszłości miały we wszystkich wersjach silnikowych w standardzie układ Park Distance Control obejmujący czujniki z przodu i z tyłu oraz diodowe reflektory przeciwmgłowe. Wyposażenie standardowe obejmie też system alarmowy i zabezpieczenie śrub kół. Oprócz tego również BMW serii 5 Limuzyna będzie mało teraz dzielone w proporcjach 40:20:40 i składane oparcie kanapy tylnej.
Usługi Zdalne teraz standardowo we wszystkich linia modelowych
Od marca 2018 r. inteligentne skomunikowanie we wszystkich aktualnych modelach umożliwi korzystanie z Usług Zdalnych. Pozwoli na to rozszerzenie zakresu funkcji standardowych usług BMW ConnectedDrive. Dzięki temu kierowca będzie mógł wyświetlać na swoim smartfonie nie tylko lokalizację swojego samochodu czy stan paliwa i inne informacje o pojeździe, ale będzie też mógł włączać sygnał świetlny, klakson, wentylację oraz zamykać i otwierać zamek centralny.
Rozszerzony zostanie zakres funkcji Usługi Concierge w BMW ConnectedDrive. Osobisty asystent, który za naciśnięciem przycisku może podczas jazdy dostarczać informacji i wsparcia, będzie mógł od marca 2018 r. rezerwować bilety do wybranych kin.
* Wszystkie modele będą dostępne wraz z początkiem produkcji od marca i kwietnia 2018 r. (BMW X3).
Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji CO2 i zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.