6-procentowy wzrost przychodów Hyundai Motor w pierwszym kwartale 2013 r.
Firma Hyundai Motor Company ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013 r. Pomimo różnorodnych, niekorzystnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych, stały wzrost sprzedaży poza rodzimym rynkiem przełożył się na zwiększenie przychodów o 6,0%, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku 2013 przychody Hyundaia wzrosły do 21,37 biliona wonów (samochody: 17,66 biliona, finanse i inne: 3,70 biliona), dzięki wysokiej sprzedaży poza Koreą i uwzględnieniu spółki zależnej, Hyundai KEFICO. Jednak zysk operacyjny oraz zysk netto zmalały odpowiednio o 10,7% do 1,87 biliona wonów oraz o 14,9% do 2,88 biliona wonów, głównie ze względu na wzrost kosztów, spowodowany osłabieniem waluty oraz zwiększonymi odpisami jednorazowymi.
W pierwszym kwartale 2013 r. firma Hyundai sprzedała 1 171 804 sztuki samochodów (Korea: 153 728, pozostałe rynki: 1 018 076), co oznacza wzrost o 9,2%, w porównaniu do zeszłego roku. Spadek sprzedaży w Korei, wynoszący 0,7%, został skompensowany przez 10,9% wzrost (1 018 076 sztuk) za granicą.
Ze względu na weekendowe przerwy w pracy, prowadzące do podniesienia kosztów stałych, w pierwszym kwartale produkcja w koreańskich zakładach Hyundaia zmniejszyła się. Przewiduje się jednak, że rozwiązanie kwestii przestojów, w połączeniu z oczekiwaną stabilizacją kursów walut oraz trwającym wzrostowym trendem sprzedaży na rynkach zagranicznych (zwłaszcza chińskim i brazylijskim), pozytywnie wpłynie na sytuację.
Hyundai przewiduje, że na głównych rynkach motoryzacyjnych, w tym niektórych wschodzących, intensywne działania konkurencji, a także niepewna koniunktura gospodarcza sprawią, że wciąż będziemy mieli do czynienia ze spowolnieniem. Mimo to, firma nieustannie dąży do wzmocnienia biznesu poprzez wzrost jakościowy i zarządzanie jakością. W tym celu, planuje wprowadzać lokalnie strategiczne dla danego rynku modele, wzmacniać sieci sprzedaży i serwisu, a także prowadzić bardziej agresywne działania marketingowe.
Wiele z powyższych kroków zostało już podjętych, co przekłada się na konkretne sukcesy. Model Hyundai HB20, który od października ubiegłego roku produkowany jest w fabryce w Brazylii, zdobył pięć lokalnych nagród, w tym tytuł Brazylijskiego Samochodu Roku 2013. Umacnia się też udział Hyundaia w rynku europejskim i indyjskim, dzięki wzmocnieniu sieci dealerskiej. Z kolei w Stanach Zjednoczonych sprzedaż modelu Elantra przekroczyła już 2 miliony sztuk od momentu wprowadzenia na rynek w 1991 r, za sprawą strategii marketingowych opartych o komunikację wysokiej jakości produktu.