500.000 smartów
Pod koniec czerwca br., w czasie letniego święta w smartville, miejscu produkcji smartów we francuskim Hambach, przekazany został do rąk klienta pięćsettysięczny samochód tej marki.
<strong>Pod koniec czerwca br., w czasie letniego święta w smartville, miejscu produkcji smartów we francuskim Hambach, przekazany został do rąk klienta pięćsettysięczny samochód tej marki.</strong>
A konkretnie był to srebrzysty smart cabrio. Szczęśliwy właściciel tego zupełnie szczególnego modelu pochodzi z Nicei, a jego przedsiębiorstwo jest już w posiadaniu całkiem sporej floty smartów.
Znany jest już również cel podróży smarta coupé o numerze 500.001: wyjeżdża on na niedawno otwarty rynek smartów w Australii. Liczba 27 rynków, zdobytych przez firmę, zwiększy się do końca roku do 30. Kluczowym rynkiem zbytu dla smarta nadal pozostaje Europa, tu zaś największą rolę odgrywają Niemcy i Włochy.
Po obchodach pięciolecia smartville w październiku 2002 roku liczba pół miliona wyprodukowanych pojazdów wyznaczy kolejny istotny kamień milowy w historii przedsiębiorstwa. Zakład produkcyjny smartville rozwija się równolegle z rozszerzaniem oferty produktów. Począwszy od pierwotnie oferowanego tylko jednego pojazdu z silnikiem benzynowym, na przestrzeni ostatnich lat przygotowana została zróżnicowana paleta produktów, która obecnie obejmuje 24 różne warianty modeli smart city- coupé i smart cabrio drugiej generacji oraz ponad 300 możliwości kombinacji wyposażenia.
„Już od pierwszych dni swojej działalności smartville udowodnił wydajność i innowacyjność zastosowanego tu systemu produkcji” – mówi Rudi Hammerschmidt, Dyrektor do spraw produkcji, zakupów i logistyki smarta. „Nasz zakład przejmuje na siebie rolę wzorca w przemyśle samochodowym.”
Koncepcja smartville bazuje na zasiedleniu wszystkich znaczących dostawców w bezpośredniej bliskości zakładu. Gwarantuje to bardzo szybką – końcowy montaż smarta city- coupé trwa zaledwie cztery i pół godziny - wydajną i przyjazną dla środowiska metodę produkcji. Obecnie w smartville - Francja oraz u dziesięciu poddostawców zatrudnionych jest łącznie 2.250 pracowników. Wytwarzają oni produkt, oferujący wysoki standard jakościowy i ponadprzeciętną niezawodność. Dowodzą tego między innymi niezależne testy wytrzymałościowe, przeprowadzone przez wielkie czasopisma samochodowe.
Obok smarta city-coupé oraz smarta cabrio, od stycznia 2003 roku rozpoczęto również produkcję modeli smart roadster i smart roadster-coupé w nowo uruchomionej linii produkcyjnej w Hambach. Od wiosny 2004 oferta smartów powiększy się o model smart forfour, otwierający dla przedsiębiorstwa nowy segment pojazdów. Smart forfour zjedzie z taśmy w holenderskiej miejscowości Born.
„Swoimi ultrakompaktowymi wymiarami smart city-coupé stworzył w roku 1998 całkiem nową klasę pojazdów. Fakt, iż w między czasie wyprodukowanych zostało pół miliona modeli smart city-coupé oraz cabrio, jest niezbitym dowodem akceptacji koncepcji i samego pojazdu jak również ogromnym sukcesem naszej marki” – mówi Philipp Schiemer, Dyrektor do spraw marketingu i sprzedaży smarta. „Jesteśmy bardzo dumni z tego sukcesu, a z udanym wprowadzeniem na rynek modeli smart roadster i roadster-coupé wiążemy perspektywy naszego dalszego rozwoju – tak dzięki nowemu produktowi, jakim jest smart forfour, jak również dzięki zdobywaniu nowych rynków i rozbudowie naszej sieci sprzedaży.”
<strong>Źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska</strong>