27% wzrost sprzedaży Mitsubishi w Europie w 2015 roku
Rok 2015 w Europie* był dla Mitsubishi Motors wyjątkowo pracowity. W tym czasie wprowadzono do produkcji 5. serię modelu L200 oraz nowego Outlandera (jako model roku 2016), firma wróciła do sportów motorowych biorąc udział w rajdzie Baja Portalegre 500, wróciła także jako wystawca na Frankfurt Motor Show po ośmiu latach przerwy, łączna sprzedaż Outlandera PHEV przekroczyła 50.000 egzemplarzy, zaprezentowano nową stylistykę MMC pod nazwą Dynamic Shield, a Outlander PHEV zajął w Europie pierwsze miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się hybrydowych samochodów z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. Równolegle z tymi wydarzeniami Mitsubishi Motors Corporation w dalszym ciągu umacnia swoją pozycję w regionie, ze wzrostem sprzedaży o 27% - do 174.295 egzemplarzy (w porównaniu z 136.928 egzemplarzy w roku kalendarzowym 2014) w regionie MME34*.
Rok 2015 przyniósł marce Mitsubishi po raz pierwszy powrót do poziomu sprzedaży sprzed kryzysu finansowego (164.462 egzemplarzy w roku kalendarzowym 2008) i był trzecim rokiem z rzędu wzrostu sprzedaży Mitsubishi Motors w regionie MME34.
Wyniki te odzwierciedlają ogólne ożywienie gospodarcze w regionie MME34, ale potwierdzają także jakość i trafność obecnej oferty rynkowej Mitsubishi Motors, ze szczególnym uwzględnieniem konsekwentnie realizowanej strategii MMC, w której szczególną rolę pełni sprzedaż pojazdów SUV, wsparta z jednej strony mniejszymi, ekonomicznymi samochodami z segmentu B (Space Star / Mirage), a z drugiej strony uzupełniona charakterystycznym pickupem L200. Flagowy Outlander PHEV (59% sprzedaży modelu Outlander i 18% sprzedaży całej marki w Europie) staje się więc awangardową przepustką w przyszłość, stanowiąc wyznacznik trendów rynkowych "SUV + EV".
Należy zauważyć, że pozytywny trend sprzedaży w obszarze MME34 współgra z bardzo dobrymi wynikami osiągniętymi w roku 2015 na innych rynkach państw rozwiniętych, jak USA (95.342 egzemplarzy, czyli +22,8%), czy Australia (71.743 egzemplarzy, czyli +6,2% ).
Przed rozpoczęciem kolejnej ofensywy produktowej planowanej na rok 2017, rok 2016 powinien zasadniczo być okresem konsolidacji, dzięki czemu sieć dealerska w regionie MME34 będzie mogła spokojnie korzystać z atutów kluczowych produktów wprowadzonych do produkcji w ubiegłym roku (5. seria L200 i nowy Outlander), zadbać o pozycję rynkową poważnie zmodernizowanego na rok 2016 modelu Space Star / Mirage, a także utrzymać wielkość sprzedaży regularnie modernizowanych modeli ASX i Pajero/Montero/Shogun.
“Europa” = region “MME34” = 34 rynki krajowe, bez. Rosji i Ukrainy / wliczając model L200