22-milionowy Golf zjechał z taśmy montażowej w Wolfsburgu
Pod koniec grudnia 2002 roku z taśmy montażowej w Wolfsburgu zjechał 22-milionowy Golf. Był to egzemplarz z silnikiem FSI w kolorze niebieskim perłowym, z silnikiem o mocy 81 kW / 110 KM, wyposażony m.in. w system kontroli parkowania oraz w reflektory ksenonowe. Samochód ten przeznaczony jest dla klienta z Brandenburga w Niemczech.
<strong>
Pod koniec grudnia 2002 roku z taśmy montażowej w Wolfsburgu zjechał 22-milionowy Golf. Był to egzemplarz z silnikiem FSI w kolorze niebieskim perłowym, z silnikiem o mocy 81 kW / 110 KM, wyposażony m.in. w system kontroli parkowania oraz w reflektory ksenonowe. Samochód ten przeznaczony jest dla klienta z Brandenburga w Niemczech.
</strong>
Dzienna produkcja Golfa na całym świecie wynosi ponad 3.600 sztuk. Model ten wytwarzany jest w sześciu fabrykach koncernu Volkswagen zlokalizowanych w Wolfsburgu i Mosel na terenie Niemiec, w Brukseli, Bratysławie, Uitenhage w RPA i w Kurytybie (Brazylia). Przy produkcji Golfa, którego pełna sukcesów historia rozpoczęła się w 1974 roku, zatrudnionych jest w sumie prawie 40.000 pracowników. W roku 2002 padł także nowy rekord w historii koncernu - wielkość produkcji Golfa przewyższyła produkcję legendarnego Garbusa.
W roku 2001 Volkswagen sprzedał łącznie 865.500 sztuk Golfa, a do trzeciego kwartału 2002 roku - ponad 606.000 sztuk. W krajach Europy Zachodniej Golf jest niezaprzeczalnie numerem jeden w swojej klasie - od stycznia do września sprzedano tam 472.200 egzemplarzy tego modelu. Do najważniejszych rynków w Europie należą, obok Niemiec, także Włochy, Francja i Wielka Brytania, a poza Europą - USA, Japonia i RPA.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>