2018 – spektakularny rok SEAT-a: 18 kamieni milowych
2018 był wyjątkowym rokiem w historii SEAT-a. Hiszpanie wyodrębnili ze swojej oferty markę CUPRA i wprowadzili na rynek flagowego, dużego SUV-a Tarraco. SEAT, który jest obecny na ponad 80 rynkach, rozwija swoje nowe projekty w Algierii czy Chinach. W 2018 r. z dumą ogłaszał kolejne inicjatywy w dziedzinie cyfryzacji i connectivity, a jego działalność przyniosła mu ponad 60 nagród. Oto 18 kamieni milowych w ubiegłym już, niezwykłym dla hiszpańskiego producenta, roku.
1 – Szybujące wyniki finansowe
SEAT rozpoczął rok z najlepszymi wynikami w swojej historii, z zyskiem po opodatkowaniu w wysokości 281 milionów euro, sprzedażą 470 000 pojazdów i obrotem ponad 9,5 miliarda euro w 2017 r. Do września rezultaty finansowe potwierdzały tę pozytywną tendencję. Prawdopodobnie marka zamknie rok 2018 z najlepszymi wynikami sprzedaży w swojej historii, po przekroczeniu w listopadzie wolumenu sprzedaży z całego 2017 roku, dostarczając 492 300 pojazdów.
2 – Witaj, Tarraco!
SEAT zaprezentował swojego długo wyczekiwanego dużego SUV-a. SEAT Tarraco, który został flagowym modelem marki, zadebiutował w Tarragonie, mieście, z którym jest związany swoją nazwą. Po raz pierwszy w historii producenta wybrano ją w głosowaniu podczas globalnego konkursu #SEATseekingName, w którym napłynęło ponad 146 000 pomysłów na nazwę od miłośników SEAT-a z całego świata. Tarraco, obok modeli Ateca i Arona, uzupełnia gamę SUV-ów producenta, a jego produkcja rozpoczęła się w zakładzie w Wolfsburgu w połowie października. Pierwsze zarejestrowane egzemplarze wyjadą na drogi na początku 2019 r.
3 – CUPRA, narodziny wyjątkowej marki
Uosobienie ekspresji sportowego stylu SEAT-a, CUPRA, została zaprezentowana jako nowa marka, zyskując unikalną osobowość. Stworzona, aby urzekać entuzjastów motoryzacji i wszystkich tych, którzy szukają marki, która jest oryginalna, wyrafinowana, pełna pasji i sportowego ducha. Jej pierwszy model, CUPRA Ateca, pojawił się w salonach dealerskich w październiku. Natomiast już w 2020 r. na tor podczas nowej serii wyścigów elektrycznych samochodów turystycznych wyjedzie model eTCR.
2018 – spektakularny rok SEAT-a: 18 kamieni milowych
4 – Rozwój struktury zarządzania
Prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess, został w czerwcu wybrany na przewodniczącego zarządu SEAT. Ponadto prezes SEAT-a Luca de Meo został od lipca nowym prezesem zarządu Volkswagen Group España Distribución, co czyni go największym przedstawicielem Volkswagen Group w Hiszpanii.
5 – Ni hao, Chiny
Volkswagen Group China, SEAT i JAC nawiązali współpracę, aby wspólnie promować mobilność elektryczną w Chinach. Podpisali dwa strategiczne porozumienia w Berlinie i Madrycie w 2018 r., w których zapowiedziano wejście SEAT-a, partnera w spółce joint venture JAC Volkswagen, na chiński rynek w 2021 r. Trzej partnerzy będą współpracować przy elektryzowaniu pojazdów SEAT-a. Ponadto położono już kamień węgielny pod budowę nowego centrum badawczo-rozwojowego w Hefei.
6 – Orientacja na Afrykę
SEAT został wyznaczony przez Grupę Volkswagen do kierowania rozwojem konsorcjum w Afryce Północnej. Producent dynamicznie rozwija się w Algierii, gdzie w fabryce Grupy Volkswagen w Relizane montuje Aronę, Leona (w tym jego wersję CUPRA), Atecę oraz Ibizę. Od momentu otwarcia fabryki w 2017 r. wyjechało z niej ponad 60 000 modeli Volkswagen Golf, Polo, Tiguan, Passat i Caddy; Škoda Octavia, Rapid i Fabia; Audi A3 i Q2.