20.000 Dacii sprzedanych w Polsce - Dacia
Na drogi wyjechał 20 000 egzemplarz Dacii sprzedany w Polsce – jubileuszowym modelem jest Logan Pick-up z silnikiem benzynowym 1.6. Taki wynik sprzedaży udało się osiągnąć po 7 latach obecności marki na naszym rynku. Dacia, oferująca samochody, które mają wszystko, co potrzebne po najlepszej cenie bez kompromisów w dziedzinie niezawodności, jest dziś ważnym graczem na rynku.
Pierwszym modelem Dacii wprowadzonym na nasz rynek w 2004 roku był Logan, który już w następnym roku podbił serca 2 400 nabywców ceną, solidnością i bardzo niskimi kosztami serwisowania. W 2007 roku gama została poszerzona o wersję kombi MCV, która natychmiast zdobyła uznanie nabywców za niespotykane wówczas możliwości ładunkowe oraz możliwość przewożenia 7 dorosłych osób. Logan MCV był wówczas – i pozostaje nadal – jedynym 7-osobowym autem w tak korzystnej cenie.
Pojawienie się w 2008 roku 5-drzwiowego hatchbacka Sandero zmieniło preferencje nabywców i model ten błyskawicznie zdobył uznanie na polskim rynku za elegancję i komfort wysokiego nadwozia, dynamiczną linię oraz charakterystyczną dla wszystkich modeli Dacii niezawodność.
Logan Pick-up wszedł do oferty Dacii w 2009 roku. Jest to samochód wyróżniający się w swojej kategorii dużą ładownością, która wynosi 800 kg dla wersji benzynowej i 770 kg dla wersji z fabryczną instalacją LPG. Samochód został zaprojektowany z myślą o drobnych przedsiębiorcach poszukujących prostego i praktycznego samochodu dostawczego z otwartym nadwoziem, przystosowanym do łatwej zabudowy w zależności od potrzeb.
Hitem ostatnich miesięcy jest Duster, który zadebiutował na polskim rynku wiosną 2010 roku. Cieszy się on dużą popularnością nie tylko w Polsce, gdzie sprzedano już prawie 3,5 tysiąca sztuk, ale we wszystkich krajach europejskich, w których jest dostępny oraz na wielu rynkach pozaeuropejskich. Wprowadzając Dustera, Dacia udowodniła, że można zaoferować klientom funkcjonalny i przyjazny dla środowiska SUV o doskonałych własnościach terenowych po przystępnej cenie.
Dacia Duster w wersji 4x4 jest przeznaczona dla klientów potrzebujących na co dzień terenowego samochodu, który pozwala na swobodną jazdę po każdego rodzaju drogach. Wersja 4x2 z wysoko umieszczonym miejscem kierowcy, dającym poczucie bezpieczeństwa spełnia potrzeby klientów poszukujących rodzinnego samochodu.
Obecnie na naszym rynku dostępne są cztery modele Dacii w segmencie aut osobowych: Logan, Sandero, Logan MCV i Duster oraz dwa modele dostawcze – Logan Pick-up i Logan Van. W maju do sprzedaży weszły pierwsze auta Dacii z fabryczną instalacją gazową (ofertą objęto oba modele samochodów dostawczych), w czerwcu poszerzono ofertę LPG o trzy modele osobowe (Logan, Logan MCV oraz Sandero).
Niezwykle dynamiczny wzrost marki Dacia jest odzwierciedleniem zmiany mentalności nabywców. Wcześniej klienci mieli opory przez kupowaniem samochodu w niskiej cenie. Obecnie, według badania firmy Cételem przeprowadzonego w 2010 roku, na najważniejszych rynkach europejskich, klienci coraz częściej poszukują samochodów w rozsądnej cenie. Relacja jakości do ceny nabrała z pewnością większego znaczenia pod wpływem kryzysu gospodarczego. Dacia potrafiła uprzedzić zmianę mentalności wprowadzając na rynek gamę niezawodnych samochodów o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do parametrów użytkowych.
Najpopularniejszy model Dacii – Duster – cieszy się uznaniem nie tylko klientów. Samochód zdobył wiele nagród, w tym w Polsce: TopGear 2010 (polska edycja magazynu), Dobry Produkt 2011 (Forum Biznesu Dziennika Gazety Prawnej) i na świecie: Autobest 2011 dla najlepszej oferty samochodowej w 2010 roku na rynku zachodnioeuropejskim, Trophée de l’Argus w kategorii samochodów rodzinnych (Francja), Mistrz wartości rezydualnej 2011 w kategorii SUV (Niemcy) oraz Samochód roku (Rumunia).
Koncern Renault planuje dalszy rozwój marki i zwiększenie sprzedaży miedzy innymi poprzez wprowadzanie nowych modeli w gamie Dacii. W najbliższych planach jest nowy model dostawczy i nowy samochód rodzinny, które pojawią się na polskim rynku w 2012 roku.