10-milionowa Klasa C trafiła do klienta
Od chwili premiery rynkowej w 1982 roku, Mercedes-Benz dostarczył klientom na całym świecie ponad 10 milionów samochodów z rodziny Klasy C. Tylko obecna generacja, oferowana jako sedan, kombi i coupe, od 2007 roku znalazła ponad 2,3 mln nabywców.
- Klasa C odniosła globalny sukces - sprzedaż ponad 10 mln egzemplarzy mówi sama za siebie. Model ten, wprowadzony jako "Baby Benz", należy dziś do najpopularniejszych aut w segmencie premium, a jego innowacyjna technologia i imponująca wydajność inspirują naszych klientów od ponad 30 lat - mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.
Sedan Klasy C sprzedaje się znakomicie zwłaszcza w USA, RPA oraz krajach BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny), podczas w Europie panuje największe zapotrzebowanie na wersję kombi. Odmiana coupe plasuje się w czołówce swojego segmentu praktycznie na wszystkich rynkach, w tym w USA, Niemczech i Chinach.
Klasa C należy również do najpopularniejszych aut służbowych. Kombi - którego sprzedaż zbliża się do miliona sztuk - zostało w 2011 roku wybrane w Niemczech firmowym samochodem roku. Ze względu na niewielkie zużycie paliwa klienci biznesowi najczęściej wybierają model C 220 CDI.
Oszczędna i bezpieczna
Wzorowa wydajność należy zresztą do głównych atutów Klasy C. Najpopularniejsza jednostka C 220 CDI w połączeniu z pakietem BlueEFFICIENCY edition jest szczególnie przyjazna dla środowiska. Sedan i coupe w tej wersji potrzebują średnio zaledwie 4,1 l/100 km.
Rodzina Klasy C od początku znana jest również jako pionier w dziedzinie bezpieczeństwa. Lista innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę obejmuje m.in. układ monitorujący zmęczenie ATTENTION ASSIST czy aktywny tempomat DISRONIC PLUS.
Rozbudowa sieci zakładów produkcyjnych
Klasa C to samochód globalny - od 2014 roku jako jedyny model Mercedes-Benz będzie produkowana na czterech kontynentach, w fabrykach w Bremen (Niemcy), Wschodnim Londynie (RPA), Pekinie (Chiny) oraz Tuscaloosie (USA).
Ponad 30 lat na rynku
Historia sukcesu Klasy C rozpoczęła się w 1982 roku, wraz z premierą należącego do klasy średniej modelu 190 (typoszereg 201). Ponieważ był on wówczas najmniejszym autem w gamie Mercedes-Benz, szybko zyskał przydomek "Baby Benz". Pierwszy samochód określany jako Klasa C (typoszereg 202) pojawił się w maju 1993 roku, zajmując zupełnie nowe terytorium - nie tylko w zakresie technologii, ale i ze względu na szerszą gamę nadwozi. Trzy lata po debiucie do oferty dołączyła bowiem wersja kombi. Wraz z kolejną odsłoną Klasy C (typoszereg 203) w 2000 roku zadebiutował nowy wariant sports coupe. Siedem lat później, przy okazji premiery czwartej generacji Klasy C (typoszereg 204), po raz pierwszy wprowadzono dwie wersje stylizacji przedniego pasa, zależnie od linii wyposażenia. Podczas gdy odmiana ELEGANCE wyróżnia się tradycyjnym wlotem powietrza i trójramienną gwiazdą na masce, w sportowej AVANTGARDE gwiazda wkomponowana jest w osłonę chłodnicy.
Edition C i 507 - specjalne odmiany Klasy C
Nabywcy wszystkich wersji nadwoziowych Klasy C mogą teraz skorzystać ze specjalnej oferty, wybierając pakiet Edition C. Obejmuje on szeroką gamę dodatków, w tym stylizację AMG, 5-ramienne obręcze kół o średnicy 17 cali oraz sportowe fotele i kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny o przekątnej 11,4 cm. Cena pakietu dla Klasy C w wersji AVANTGARDE wynosi 4451 zł, a dla wersji standardowej - 7854 zł.
Najmocniejszy model C 63 AMG jest z kolei oferowany w ekskluzywnej wersji Edition 507, o mocy wzmocnionej do 373 kW (507 KM) i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna samochodu wyposażonego w pakiet kierowcy AMG wynosi. Dopłata do wersji Edition 507 wynosi 51 052 zł.