10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi
Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi
Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell. To więcej, niż zaoferują łącznie wszyscy pozostali producenci.
Do końca 2015 roku model ten będzie dostępny w 13 europejskich krajachHyundai ix35 Fuel Cell jest dostępny w 11 europejskich krajach w sprzedaży lub w leasingu, przy czym do końca 2015 roku liczba państw wzrośnie do 13, gdy do sieci dystrybucyjnej dołączy Hiszpania i SzwajcariaSieć dystrybucyjna docelowo obejmie kraje, w których powstanie infrastruktura stacji tankowaniaNa całym świecie model ten jest oferowany w 17 państwach, w tym w Australii, Kanadzie, Korei i Stanach Zjednoczonych
Hyundai ix35 Fuel Cell przystępnym cenowo samochodem na ogniwa paliwowe w EuropieZ uwagi na brak podatku importowego lub podatku VAT na pojazdy zeroemisyjne, cena modelu ix35 Fuel Cell będzie najniższa w Norwegii.Norwegia: 57 752 euro (499 900 koron norweskich)
Hyundai ix35 Fuel Cell to pierwszy na świecie produkowany seryjnie samochód typu FCEV dostępny na rynku od 2013 rokuPierwszy egzemplarz modelu Hyundai ix35 Fuel Cell zjechał z linii produkcyjnej 26 lutego 2013 roku; tym samym, Hyundai Motor został pierwszym producentem, który rozpoczął seryjną produkcję samochodu zasilanego wodorem.W czerwcu 2013 roku, Hyundai Motor został pierwszym na świecie producentem aut, który wdrożył do seryjnej produkcji samochody na ogniwa paliwowe i wprowadził je do sprzedaży - miało to miejsce w momencie dostarczenia pierwszych 15 seryjnych egzemplarzy ix35 Fuel Cell do Kopenhagi w Danii.
ix35 Fuel Cell to już czwarty z kolei model typu FCEV firmy HyundaiHyundai ix35 Fuel Cell to już czwarty z kolei model typu FCEV firmy Hyundai. W 2000 roku Hyundai wprowadził model Santa Fe FCEV, w 2004 model Tucson FCEV, natomiast model ix35 FCEV zadebiutował w 2012 roku.
Hyundai jest pierwszym producentem aut, który przeszkoli pracowników specjalnych oddziałów dilerskich zajmujących się autami na ogniwa paliwowe w Europie, a także odpowiednio je wyposażyHyundai Motor jest pierwszym producentem aut, który przeszkoli pracowników oddziałów dilerskich w zakresie serwisowania i naprawy samochodów typu FCEV, aby zagwarantować klientom usługi na najwyższym poziomie.Do końca 2015 roku w całej Europie będzie 30 oddziałów dilerskich zajmujących się samochodami na ogniwa paliwowe, przy czym do końca przyszłego roku ma ich być łącznie 50.
Hyundai jest obecnie zaangażowany w 2 wodorowe projekty finansowane przez FCH-JU (http://www.fch.europa.eu/)Hydrogen For Innovative Vehicles (HyFIVE / http://www.hyfive.eu/)Hydrogen Mobility Europe (H2ME http://www.h2me.eu/)
Już ponad milion kilometrów przejechanych po drogach całej Europy bez emisjiModele ix35 Fuel Cell przejechały po drogach Europy już ponad milion kilometrów, emitując wyłącznie wodę.
Rekord zasięgu na pełnym zbiorniku wodoru wynosi 700 kilometrówNajdłuższy dystans pokonany modelem ix35 Fuel Cell z pełnym zbiornikiem wodoru wyniósł 700 kilometrów (ponad 100 kilometrów więcej, niż wynosi oficjalny zasięg, czyli 594 km). Swój udział w zakończonej sukcesem próbie ustanowienia rekordu mieli niezależni naukowcy Arnt-Gøran Hartvig (Sports Scientist) i Marius Bornstein (Master of Physics). Wydarzenie to miało miejsce w czerwcu 2014 roku.
Nowy rekord: 2 383 bezemisyjnych kilometrów przejechanych w 24 godzinyArnt-Gøran Hartvig i Marius Bornstein podjęli również inne wyzwanie polegające na jeździe non-stop przez 24 godziny modelem ix35 Fuel Cell. Podczas tego wyczerpującego testu pokonali rekordowy dystans 2 383 kilometrów. Link do materiału wideo: https://www.youtube.com/watch?v=AYUbIdHr7aE-