Inauguracja sezonu FIA World Endurance Championship lada chwila! - Toyota
Już w niedzielę rusza pierwszy wyścig z zyskującej coraz większą popularność seri FIA World Endurance Championship (WEC). Kierowcy i zespoły zmierzą się z 6 godzinnym maratonem na torze Silverstone, więc zostały ostatnie chwile na przygotowania. Zespół Toyota Racing w tym sezonie wystawi sprawdzony, ale mocno udoskonalony bolid TS040 Hybrid.
W tym roku rywalizacja będzie z pewnością bardzo zacięta i bezpardonowa. Zdetronizowany zespół Audi z pewnością zechce pokazać, na co go stać, natomiast ubiegłoroczny zdobywca tytułu Mistrza Świata Producentów pragnie go obronić i udowodnić, że nowy dominator nie jest jedynie przypadkowy. Porsche również chce się pokazać z jak najlepszej strony i zamknąć usta krytykom, którzy uważają, że powrót po latach był błędem. Czy tak się stanie? Tego dowiemy się na przestrzeni całego sezonu, a już w niedzielę pierwsza próba, pierwsze rozdanie kart. Czy inauguracja sezonu będzie swego rodzaju wyrocznią? Wielu uważa, że pierwszy wyścig potrafi ułożyć rywalizację na cały sezon.
Toyota nie zamierzała spocząć na laurach ubiegłorocznego sukcesu i mocno wzięła się do roboty. Co prawda postanowiono zostawić model z zeszłego sezonu, ale wprowadzono mnóstwo zmian niemal w każdym aspekcie. Zacznijmy od napędu hybrydowego, który dorobił się zmodyfikowanego superkondensatora. Co prawda moc pozostała na poziomie około 1000 KM, jednak osiągi udało się znacząco poprawić.
„Napęd hybrydowy TS040 HYBRID System — Racing charakteryzuje się doskonałą wydajnością cieplną. Włożyliśmy dużo wysiłku w jego udoskonalenie na drodze wielu drobnych zmian. Te ulepszenia zostaną wykorzystane w pracach nad nowymi generacjami drogowych samochodów hybrydowych Toyoty” — powiedział Hisatake Murata, główny manager projektu w dziale Motor Sports Unit Development.
Przebudowano również nadwozie, które co prawda na pierwszy rzut oka nie różni się znacząco od ubiegłorocznej konstrukcji, choć w przedniej części dyfuzora zastosowano dodatkową szczelinę poprawiającą ogólną siłę docisku. Popracowano także nad zmniejszeniem zużycia opon poprawiając geometrię zawieszenia. A jak wygląda specyfikacja bolidu Toyota TS040 Hybrid?Specyfikacja bolidu Toyota TS040 HYBRID
• Prototyp Le Mans (LMP1)
• Nadwozie kompozyty na osnowie z włókna węglowego
• Przednia szyba z poliwęglanu
• Skrzynia biegów sekwencyjna, 7-biegowa
• Osłona skrzyni biegów aluminium
• Wały napędowe wspornik na wewnętrznej flanszy
• Sprzęgło wielodyskowe ZF
• Mechanizm różnicowy z blokadą mechaniczną
• Niezależne, podwójne wahacze poprzeczne
• Drążki skrętne
• Stabilizatory poprzeczne z przodu i z tyłu
• Wspomaganie kierownicy hydrauliczne
• Dwuobwodowy hydrauliczny układ hamulcowy, zaciski hamulcowe ze stopu metali lekkich z przodu i z tyłu
• Tarcze tylne i przednie wentylowane z włókna węglowego
• Koła - felgi RAYS magnezowe
• Przednie felgi 13 x 18 cali
• Tylne felgi 13 x 18 cali
• Opony radialne Michelin
• Przednie opony 31/71-18
• Tylne opony 31/71-18
• Długość 4650 mm
• Szerokość 1900 mm
• Wysokość 1050 mm
• Zbiornik paliwa 68,5 l
• Napęd TOYOTA HYBRID System - Racing (THS-R)
• Silnik wolnossący V8 90°
• Pojemność skokowa 3,7 l
• Paliwo benzyna
• Zawory 4
• Całkowita moc maksymalna ponad 1000 KM (silnik spalinowy i elektryczny)
• Kondensator NISSHINBO
• Przedni silnik elektryczny AISIN AW
• Tylny silnik elektryczny DENSO
• Przetwornica DENSO