Icona Vulcano - oficjalny wybuch w Szanghaju
Rynek supersamochodów rządzi się swoimi prawami. Nie trzeba być światowym liderem z tysiącami sprzedanych egzemplarzy koszmarnie drogich modeli aby stworzyć ekscytujący projekt. Przykładem jest Icona Vulcano. Poznajmy go bliżej.
Icona Vulcano w najmocniejszej wersji H-Turismo posiada jednostkę hybrydową o szczytowej mocy 950 KM. W skład tego ciekawego zestawu wchodzi 6,0-litrowa jednostka V12 o mocy 790 KM oraz silnik elektryczny wyciskający z siebie równowartość 160 KM. Napęd kierowany jest za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej na tylne koła. W tym wariancie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3 sekundy, zaś prędkość maksymalna dobija do 350 km/h.
Dla nieco mniej wymagających przygotowano wersję o nazwie H-Competizione. Do napędu tego wariantu służy jednostka V6 o pojemności 3,8-litra z podwójnym doładowaniem o mocy 550 KM, która współpracuje z silnikiem elektrycznym. Całość generuje moc szczytową 870 KM. W tym modelu napęd trafia na wszystkie koła, co skutkuje przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie 2,9 sekundy osiągając prędkość maksymalną na poziomie 350 km/h.
Icona Vulcano mierzy 4450 mm długości, 1940 mm szerokości oraz 1265 mm wysokości - rozstawo osi to 2698 mm. Wariant H-Turismo waży 1635 kilogramów, natomiast słabszy model H-Competizione charakteryzuje się wagą 1595 kilogramów.