I jeszcze jeden SUV Citroena
Po prototypie C-Aircross, pokazanym podczas tegorocznej wystawy samochodowej w Genewie, przyszedł czas na większego przedstawiciela segmentu SUV-ów. Na targach w Szanghaju zaprezentowany został model C5 Aircross, który jeszcze w tym roku pojawi się w sprzedaży na chińskim rynku.
Citroen jest kolejną marką, która mocno stawia na auta typu SUV i crossover. C5 Aircross oznacza nie tylko nowy segment rynkowy dla francuskiej marki, ale również zapowiedź rezygnacji z modelu C5, który pomimo nowych wcieleń nie może nawiązać skutecznej rywalizacji nawet na europejskim rynku.
Inspiracją dla pokazanego w Szanghaju modelu Citroena był koncepcyjny Aircross, pokazany dwa lata również w tym samym mieście. Mamy więc nawiązania zarówno w stylistyce zewnętrznej, jak i wykończeniu wnętrza. Jak sami Francuzi określają ten model, C5 Aircross jest SUV-em typu "People Mind", co oznacza, że został on stworzony przede wszystkim z myślą o człowieku.
Nadwozie Aircrossa jest dość masywne z łagodnymi zakończeniami, mamy także wysoko poprowadzoną linię maski, spory rozstaw osi wynoszący 2,73 m oraz krótkie zwisy. Kabina jest komfortowa m.in. za sprawą dużej ilości miejsca, wygodnych foteli z funkcją masażu, panoramicznemu dachowi oraz miłych w dotyku materiałów wykończeniowych, a także systemowi oczyszczania powietrza.
Całe zresztą auto wpisuje się w koncepcję Citroen Advanced Comfort, która wprowadza istotne zmiany w segmenie, oferując nowy poziom komfortu dla pasażerów. Jednym z nowych rozwiązań, możliwych dzięki platformie EMP2, jest nowy układ zawieszenia, wyposażony w progresywnie działające poduszki hydrauliczne Progressive Hydraulic Cushions, lepiej tłumiący nierówności drogi i zapewniający dużo wyższy komfort jazdy. Komfort to także duży, 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz TFT oraz pojemnościowy ekran dotykowy HD o przekątnej 8 cali.
Citroen C5 Aircross oferuje ponadto zaawansowane systemy wspomagające kierowcę. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. układ Active Safety Brake, system aktywnej kontroli martwego pola, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop. Dodatkowo C5 Aircross wyposażony jest w funkcję Grip Control i Hill Assist Descent Control, które pozwalają mu bezpiecznie pokonywać nieutwardzone podłoże.
Citroen nie zdradza jak na razie szczegółów na temat jednostek napędowych dostępnych w tym modelu. Wiemy jedynie, że C5 Aircross będzie pierwszym modelem tej francuskiej marki wyposażonym w hybrydową technologię plug-in Hybrid PHEV.
Citroen C5 Aircross zadebiutuje w sprzedaży pod koniec tego roku. Na początku pojawi się on w Chinach oraz na innych pozaeuropejskich rynkach. Do Europy dotrze rok później. Przyczyną tego opóźnienia być może jest tegoroczny debiut modelu C3 Aircross, ale być może również chęć pokazania, że to inne rynki będą teraz odgrywać kluczową rolę w rozwoju Citroena.