Hyundai zaprezentuje mocniejszą wersję Veloster'a
Po światowej premierze w Detroit Motor Show w styczniu, nowy Hyundai Veloster Turbo zmierza do Szwajcarii. Na 82. Salonie Samochodowym w Genewie odbędzie się europejski debiut modelu z mocnym silnikiem.
Podobnie jak na innych rynkach, tak samo na Starym Kontynencie Veloster zostanie wyposażony w nowy, czterocylindrowy silnik 1,6-litra z podwójną turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Niestety o ile wersja na rynek amerykański miała aż 201 KM, wersja europejska zostanie "przykręcona" do zaledwie 183 KM. Na otarcie łez producent podaje, że moment obrotowy wzrósł z 264 do 270 Nm.
Z pewnością zastanawiacie się, czemu Hyundai zdecydował się zmniejszyć moc silników na rynku europejskim. Jak wyjaśnia Tony Whitehorn, CEO Hyundai Motor, europejscy kierowcy preferują wyższe wartości momentu obrotowego uzyskiwane w niższym zakresie obrotów silnika. Rezultatem jest silnik mogący konkurować z takimi modelami jak VW Scirocco czy Opel Astra.
Dość oryginalne rozumowanie, ale nie będziemy zagłębiać się w słuszność takiego rozwiązania. Nie wiemy także czy nowy Veloster będzie oferowany z opcjonalną 6-biegową skrzynią automatyczną, czy jedynie z 6-biegowym manualem. Jeśli chodzi o osiągi auta z automatyczną skrzynią, nie są one imponujące. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niewiele ponad 8,5 sekundy. To zaledwie o sekundę szybciej w porównaniu do wersji z silnikiem o mocy 140 KM.
Jeśli chodzi o zmiany zewnętrzne, Veloster Turbo otrzyma nowy przedni grill, tylny spojler, a także zmienione zderzaki - zarówno przedni jak i tylny. Auto otrzymało również nowe 18-calowe felgi oraz światła z akcentami LED. Wewnątrz znajdą się również małe poprawki, ale na więcej szczegółów musimy poczekać do oficjalnej premiery w Genewie.