Hyundai poprawił Velostera. Najważniejsza cecha pozostała bez zmian
Podczas targów NAIAS w Detroit Hyundai zaprezentował odświeżoną wersję modelu Velostar. Zmianom poddane zostało nadwozie oraz wnętrze, a także układ napędowy. Bez zmian pozostał natomiast asymetryczny układ drzwi 2+1.
Zmiana designu w odświeżonym Velosterze jest wspólnym dziełem projektantów z Korei oraz USA. Uwagę z pewnością przyciągnie nowy kształt atrapy chłodnicy, reflektory oraz światła do jazdy dziennej, a także masywnych zderzaków i nadkoli, które skrywają 18-calowe felgi. Również tylna część nadwozia ze światłami w technologii LED jest typowa dla stylistyki aut typu coupe, a uzupełnia ją pojedyncza końcówka wydechu i podwójna w wersji z silnikiem Turbo. Odświeżony model może zostać zamówiony z kontrastującym, ciemnym lakierem dachu.
W podstawowym wariancie Hyundai Veloster będzie napędzany 4-cylindrowym silnikiem o pojemności dwóch litrów i maksymalnej mocy 147 KM. Jednostka ta pracuje w cyklu Atkinsona i posiada układ podwójnych, zmiennych faz rozrządu. Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Kierowca podczas jazdy ma do wyboru trzy tryby: Normal, Sport oraz Smart.
W cennikach Velostera znajdziemy także 1,6-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 201 KM oraz maksymalnym momencie 265 Nm dostępnym juz od 1500 obr/min. Dzięki funkcji overboost moment obrotowy może chwilowo zwiększyć swoją maksymalną wartość do 274 Nm. Silnik ten jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową. Dodatkowo, Veloster Turbo został wyposażony w system wzmacniający dźwięk układu wydechowego wewnątrz kabiny. Również w tej wersji do wyboru są te same trzy tryby jazdy.
W odświeżonym Velosterze znalazło się wiele rozwiązań z zakresu wspomagania bezpieczeństwa, m.in., asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu, utrzymywania pasa ruchu, inteligentne światła drogowe czy też system kontroli poziomu uwagi kierowcy. Dzięki tylnym radarom możliwe jest także monitorowania martwego pola oraz ostrzeganie kierowcy o ruchu poprzecznym. Z kolei systemy VSM oraz TVC pomagają kontrolować trakcję i stabilizację pojazdu.