Hyundai na Poznań Motor Show 2015
Oczywiście Poznań Motor Show 2015 to nie tylko luksusowe auta z najwyższej półki, ale również przyziemne samochody. Takimi pochwalił się Hyundai, kusząc potencjalnych klientów.
Hyundai i20
Hyundai i20 już po premierze spotkał się z ogromną popularnością i ciepłym przyjęciem. Niektórzy twierdzą nawet, że to jedna z najlepszych propozycji w swoim segmencie. Trudno się dziwić, gdyż auto już na pierwszy rzut oka wzbudza pozytywne emocje - ładne nadwozie, przyjemne kształty i przetłoczenia (zwłaszcza w 3-drzwiowej wersji Coupe). Dobrze prezentuje się także oferta, która obejmuje kilka jednostek napędowych o mocy od 75 do 100 KM, zarówno w wersji wysokoprężnej, jak i benzynowej. Najtańszy model kosztuje 43 900 złotych, najdroższy zaś 67 500 złotych.
Hyundai i30 i i30 Turbo
Hyundai i30 to większa alternatywa dla i20, która również została przyjęta dość ciepło. Z pewnością najwięcej emocji na stoisku koreańskiego producenta wzbudzał model i30 Turbo oferujący spory zastrzyk mocy i emocji dla kierowcy. Czterocylindrowy turbodoładowany silnik 1.6 generuje 186 KM oraz 265 Nm momentu obrotowego kierowanych na przednią oś za pośrednictwem manualnej skrzyni 6-biegowej. Jeśli chodzi o osiągi, Hyundai i30 Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 8 sekund, co jest wynikiem o 0,3 sekundy gorszym w porównaniu do bliźniaczej Kii cee'd GT. Nieco niższa jest również prędkość maksymalna - 219 km/h zamiast 230. Sprzedaż najmocniejszej odmiany powinna ruszyć lada chwila, ale jeśli ktoś nie potrzebuje takiej mocy, najtańszą odmianę i30 kupi za 54 400 złotych.
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson to kolejny model na stoisku Koreańczyków. Trzeba przyznać, że na żywo auto prezentuje się świetnie. Co prawda debiut rynkowy już dawno za nami, ale warto przypomnieć sobie co nieco. Auto jest zwarte, kompaktowe i ma bardzo ładne proporcje. Ogólne kształty nadają mu dynamizmu, zaś niektóre elementy pozytywnie wyróżniają się z oferty np. przednie światła lub ciekawe przetłoczenia. Jeśli chodzi o wyposażenie, znajdziemy tam system automatycznego hamowania działający w trzech trybach, system utrzymywania toru jazdy, system ostrzegania o ruchu poprzecznym przy cofaniu. Hyundai Tucson dostanie kilka ciekawych jednostek napędowych. Będzie to między innymi silnik 1.6 GDI o mocy 136KM i 176KM, jak również silniki wysokoprężne 1.7 o mocy 115KM, 2.0 generujący 136KM oraz topowy 2.0 o mocy 184KM. Pojawi się także nowy silnik turbodoładowany 1.6 T-GDI o mocy 176KM wraz z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią (DCT) oraz sześciobiegową skrzynią manualną. Sprzedaż powinna ruszyć w drugiej połowie bieżącego roku.