Hyundai Grand Santa Fe po zmianach
Największy SUV Hyundaia przeszedł właśnie facelifting. Zmiany objęły przede wszystkim część stylistyczną, a także pojawiły się nowe elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa oraz komfortu.
Grand Santa Fe pod względem stylistycznym upodobnił się do innych modeli koreańskiej marki. Pojawiły się takie charakterystyczne elementy stylistyczne jak sześciokątny grill, zderzaki z wkomponowanymi pionowymi światłami LED do jazdy dziennej, przeciwmgielne LED-y w chromowanej ramce czy reflektory biksenonowe. Linie nadwozia są teraz ostrzejsze i dużo bardziej wyraziste.
Wewnątrz poprawki są raczej subtelne i objęły przede wszystkim nowe materiały wykończeniowe, które mają wprowadzić wrażenie wytworności i podkreślić flagowy status tego SUV-a. Pojawiła się m.in. nowa tapicerka skórzana w kolorze burgund oraz zaprojektowane na nowo ozdobne listwy na desce rozdzielczej.
Wewnątrz odświeżonego Grand Santa Fe pojawiła się ponadto zaawansowana elektronika. Najnowszy system multimedialno-nawigacyjny pozwala pasażerom cieszyć się dźwiękiem najwyższej jakości, dzięki połączeniu cyfrowego radia DAB z systemem Infinity Premium. W skład nagłośnienia Infinity Premium o mocy 630 W wchodzi 10 głośników. Ponadto system multimedialny wzbogacił się o usługę TomTom Live z funkcjami TomTom Traffic, Places, Speed Cameras i Weather, dzięki którym nawigacja będzie w stanie wyznaczyć najszybszą trasę i poinformować o pojawiających się korkach, fotoradarach, a także o pogodzie czy oferowanych lokalnych usługach i firmach. Pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń otrzymali gniazdo USB.
Wśród zaawansowanych systemów czuwających nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów są m.in.: aktywny tempomat, asystent świateł drogowych oraz system kamer 360 stopni i autonomiczny system hamowania awaryjnego z funkcją ochrony pieszego.
Hyundai Grand Santa Fe wyposażony jest w 2,2-litrową jednostkę wysokoprężną o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Silnik współpracuje z 6-stopniowym automatem, poprzez który napęd trafia na koła obu osi. Układ napędowy jest w stanie przenieść maksymalnie 50% momentu obrotowego na tylną oś, podczas gdy funkcja napędu na cztery koła z rozdziałem mocy 50/50 jest dostępna przy prędkości do 40 km/h.