Hyundai Genesis Sedan traci ciekawe silniki
Cztery lata temu w ofercie Hyundaia pojawił się bardzo ciekawy model - Genesis. Już niedługo auto przejdzie pierwszą kurację odmładzającą, ale już teraz w ofercie silnikowej można zauważyć małą rewolucję. Czy pozytywną? Niekoniecznie.
Zmiany zajdą w pierwszej kolejności na rynku w Stanach Zjednoczonych. Po pierwsze z oferty zniknie 4,6-litrowy silnik V8 o mocy 385 KM, co jest sporą stratą. Jeszcze większą stratą jest usunięcie z oferty standardowej jednostki V8 o pojemności 5,0-litra. Oczywiście wszystko w imię downsizingu.
Zmiany wejdą w życie wraz z wprowadzeniem oferty na rok modelowy 2013. W ofercie pojawi się bazowy, 3,3-litrowy silnik V6 o mocy 333 KM. Dla miłośników większej pojemności, brzmienia silnika V8 oraz potężniejszej mocy pozostanie usportowiona wersja R-Spec z silnikiem V8 o pojemności 5,0-litra i mocy 429 KM.
Obie jednostki napędowe połączone są z 8-biegową skrzynią automatyczną, która przekazuje napęd na tylną oś. W modelu R-Spec skrzynia ma nieco bardziej sportowe i agresywne ustawienie. Sporo zmian zajdzie również w wyposażeniu modelu Hyundai Genesis na rok modelowy 2013.
Serwis Carscoop informuje, że w modelu na rok 2013 w wyposażeniu dodatkowym znajdzie się 8-calowy wyświetlacz z systemem DIS (Driver Information System). Jest to rozbudowany system sterujący nawigacją oraz systemem infomedialnym. Sterowanie odbywa się za pomocą swego rodzaju jojsticka i zdaniem producenta jest "bardzo intuicyjne i przyjazne użytkownikowi".
System ten posiada funkcję rozpoznawania mowy oraz posiada 64 GB dysk twardy do składowania muzyki, filmów czy zdjęć. Oprócz tego Hyundai zaoferuje system Blue Link w wersjach wyposażenia Assurance, Essentials oraz Guidance. Ceny poprawionych modeli nie są jeszcze znane. Swoją drogą szkoda, że auto nie jest oferowane na polskim rynku - miło by było zobaczyć Hyundaia Genesis na żywo na ulicy.