Hyundai Curb - crossover klasy mini
Oprócz sportowego Velostera w wersji produkcyjnej, Hyundai pokazał na trwającej właśnie wystawie w Detroit prototypowy model Curb.
Czym jest nowe dzieło koreańskiej marki? Jak informuje sam producent, Curb jest przedstawicielem segmentu UAV (Urban Activity Vehicle), obejmującego auta przeznaczone dla młodych mieszkańców miast ceniących aktywny wypoczynek.
Podobnie jak najnowsze wcielenia Sonaty i Elantry, studyjny crossover został zaprojektowany wg nowej formuły stylistycznej firmy o nazwie Fluidic Sculpture („opływowa rzeźba”). Wygląd zewnętrzny Curba wyróżniają przede wszystkim jedyne w swoim rodzaju światła oraz koła łączące 22-calowe obręcze z oponami Michelina o niestandardowej kolorystyce.
Charakterystyczną cechą wnętrza nowego Hyundaia jest fakt, że trudno znaleźć w nim elementy, które mogłyby trafić do auta produkcyjnego. Centralne miejsce „kosmicznej” deski rozdzielczej zajmuje duży wyświetlacz łączący w sobie funkcje takie jak ekran nawigacji satelitarnej czy obraz kamer cofania (które zastąpiły konwencjonalne lusterka boczne).
Całość napędzana jest 1,6-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem z serii Gamma, który dzięki turbodoładowaniu generuje 175 KM mocy i 230 Nm momentu obrotowego. Co ciekawe, skrzynia biegów zamontowana w Curbie nosi nazwę DSG (Direct Shift Gearbox), co wywołuje oczywiste skojarzenia z przekładnią konstrukcji Volkswagena.
Wiemy, że studyjny Hyundai zużywa średnio 6,7 l paliwa na 100 km, nie wiemy jednak, czy doczeka się swojego produkcyjnego odpowiednika.
Więcej zdjęć modelu w galerii