Hybrydowy Volkswagen Passat GTE z większym zasięgiem już w Polsce
Choć Volkswagen na targach IAA we Frankfurcie wraz z premierą modelu ID.3 rozpoczął nową, elektromobilną erę w swojej historii, to jednak nie rezygnuje jeszcze całkowicie ze swoich dotychczasowych technologii związanych ze zelektryfikowanym napędem. Do sprzedaży trafił właśnie Passat GTE z hybrydowym napędem nowej generacji.
W porównaniu do poprzednika nowe wcielenie Passata GTE będzie się różnić przede wszystkim nowym akumulatorem o zwiększonej o ponad 30% pojemności. Dzięki pojemności 13 kWh Volkswagen Passat GTE będzie w stanie w trybie elektrycznym przejechać 59 km, a odmiana kombi będzie mieć o 3 km krótszy zasięg. Większy zasięg to jednak nie tylko zasługa pojemniejszych baterii, ale również nowej konfiguracji hybrydowego trybu pracy, który zapewnia uproszczone gospodarowanie energią elektryczną zwłaszcza podczas dalszych podróży.
Układ hybrydowy Passata GTE składa się z akumulatora, dwusprzęgłowej przekładni DSG o 6 przełożeniach dostosowaną do specyfiki hybrydowego napędu, silnika elektrycznego o mocy 115 KM oraz z turbodoładowanego benzynowego silnika 1.4 TSI generującego moc 156 KM. Cały układ hybrydowy dysponuje mocą 218 KM. Po uruchomieniu auto zawsze działa w trybie elektrycznym E-Mode.
Silnik elektryczny jest zaopatrywany w energię przez nowy litowo-jonowy akumulator wysokowoltowy umieszczony w podłodze pojazdu przed tylną osią. Przetwornica zamienia prąd stały z akumulatora w zmienny do zasilania silnika elektrycznego. Z kolei akumulator jest zasilany standardowo z zewnętrznego źródła prądu przez port znajdujący się w przedniej części pojazdu. Korzystając ze standardowej sieci 230 V i seryjnego przewodu o mocy 2,3 kW akumulator można naładować do pełna w ciągu sześciu godzin i 15 minut. Używając tzw. wallboxa lub korzystając ze stacji ładowania prądem 360 V i opcjonalnego przewodu prądu zmiennego o mocy 3,6 kW czas ten skraca się do czterech godzin.
Pod względem wizualnym nowy Passat GTE będzie się wyróżniał nowymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED, niebieskimi zaciskami hamulcowymi, specjalnie opracowanymi dla tej odmiany felgami Montpellier o średnicy 17 cali oraz logiem GTE przy przednich słupkach.
We wnętrzu Passata GTE standardowo znajdują się system nawigacji satelitarnej Discover Media, trzystrefowa klimatyzacja Climatronic Air Care, fotele pokryte tapicerką z niebieskimi elementami, 3-ramienna, multifunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów obszyta skórą, kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej, system ochrony pasażerów Pre Crash, We Connect Plus oraz Pakiet Travel Assit (Lane Assist, Front Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, proaktywny tempomat ACC z funkcją Stop&Go).
W Polsce ceny Volkswagena Passata GTE zaczynają się od 169 990 zł.