Hybrydowy SUV Volkswagena
SUV-y i napęd elektryczny, ewentualnie hybrydowy typu plug-in - tak na dziś przedstawia się ta najbliższa przyszłość w motoryzacji. Tak myślą zapewne również w Wolfsburgu, czego najlepszym przykładem jest zaprezentowany w Pekinie koncepcyjny Volkswagen T-Prime Concept GTE.
Ten studyjny pojazd jest jest częścią większej strategii niemieckiego koncernu dotyczącej chińskiego rynku. Volkswagen planuje w ciągu najbliższych trzech, czterech lat wprowadzić na ten rynek siedem nowych modeli z napędem elektrycznym bądź hybrydowym, ale z możliwością ładowania baterii z gniazdka. Wszystkie te nowości będą produkowane w Chinach i będą powstawać w chińskich centrach projektowych.
Pierwszym z takich modeli będzie SUV wyższej klasy, którego zapowiedź właśnie mogliśmy oglądać na wystawie motoryzacyjnej w stolicy Chin. T-Prime Concept GTE wyposażony został w układ hybrydowy typu plug-in oraz napęd na cztery koła. W trybie E-Mode T-Prime jest w stanie pokonać dystans ok. 50 km, nie emitując żadnych spalin i pracując bezgłośnie. W trybie GTE do pracy angażuje się już cały układ napędowy o łącznej mocy 381 KM, co sprawia, że studyjny Volkswagen staje się samochodem bardzo dynamicznym.
T-Prime Concept GTE jest autem czteromiejscowym i oferuje wszechstronność typową dla modeli z tego segmentu. Jak twierdzą przedstawiciele niemieckiego koncernu, jest wygodny niczym auto z wyższej klasy, przestronny niczym kombi, posiada nowoczesne rozwiązania techniczne z dziedziny komfortu czy bezpieczeństwa, a podczas jazdy doskonała trakcja zapewnia świetne właściwości jezdne.
We wnętrzu jest równie nowocześnie. Wskaźniki na panelu z zegarami oraz system obsługi są w pełni cyfrowe, z wnętrza zniknęły wszelkie konwencjonalne przełączniki, zamiast nich wprowadzono funkcje sterowania gestami i głosem oraz dotykowe ekrany. Całkowitą nowością w tym pojeździe jest Curved Interaction Area, czyli zakrzywiony wyświetlacz systemu multimedialnego, który tworzy całość z innymi wskaźnikami i elementami obsługi różnych funkcji. Intuicyjnie i bezstopniowo, za pośrednictwem szklanego walca, obsługuje się także ośmiobiegową automatyczną przekładnię koncepcyjnego auta.
T-Prime Concept GTE jest jednak nie tylko częścią ofensywy niemieckiego giganta motoryzacyjnego w segmencie pojazdów elektrycznych, ale jednocześnie kolejnym elementem ofensywy w segmencie aut typu SUV. Po tegorocznej premierze nowego Tiguana, niebawem w Chinach oraz USA pojawi się większy niż Tiguan nowy SUV średniej klasy, a także Touareg względnie pojazd w stylu T-Prime Concept GTE. Wśród samochodów mniejszych niż Tiguan pojawią się od razu dwa nowe SUV-y – w klasie kompaktów będzie to auto zbliżone pod względem koncepcji do studyjnego modelu T-Roc, z kolei pokazany w marcu w Genewie T-Cross Breeze to zapowiedź nowego modelu wielkości Polo.