Hybrydowy SUV Mitsubishi z trzema silnikami elektrycznymi
Podczas wystawy samochodowej w Paryżu Mitsubishi zaprezentuje koncepcyjnego SUV-a GT-PHEV, który dzięki aż trzem silnikom elektrycznym oraz jednostce spalinowej będzie w stanie pokonać większe dystanse bez konieczności zjeżdżania na stację benzynową bądź ładowania energii.
Ground Tourer, jak można rozwinąć skrót GT w nazwie koncepcyjnego Mitsubishi, ma oznaczać możliwość pokonywania większych odległości. To naturalnie efekt zastosowania akumulatorów nowej generacji o większej pojemności oraz aż trzech silników elektrycznych (jeden z przodu, dwa z tyłu), dzięki czemu w trybie bezemisyjnym model ten jest w stanie przejechać nawet 120 km. Cały układ hybrydowy, w skład którego wchodzi również jednostka spalinowa, pozwoli przejechać łącznie bez zatrzymywania się nawet 1200 km.
Układ hybrydowy, opracowany przez inżynierów japońskiej marki, został ponadto ulepszony pod kątem wytwarzania energii elektrycznej i sprawności napędowej. Nie znamy jeszcze parametrów technicznych całego układu, ale Mitsubishi zapewnia, że auto będzie się odznaczać znakomitą dynamiką.
Trzy silniki elektryczne, będące również częścią układu sterowania dynamiką pojazdu Super All Wheel Control (S-AWC), poprawiają dodatkowo parametry trakcyjne auta i zwiększają stabilność prowadzenia w dowolnych warunkach drogowych i pogodowych.
Zastosowane rozwiązania umożliwiają zasilanie układów sterowania informacjami z systemu nawigacji samochodowej, danymi o pogodzie i nawierzchni uzyskanymi z sieci informacyjnych oraz z czujników pokładowych i kamer, co pozwala na precyzyjne zarządzanie zużyciem energii, zarówno elektrycznej, jak i zużyciem paliwa, a także na wykorzystanie tych informacji w celu zapewnienia optymalnego sterowania napędem wszystkich kół.
Stylistycznie koncepcyjny Mitsubishi wykorzystuje tzw. "dynamiczną tarczę", której zadaniem jest ochrona zarówno pieszych, jak i auta w razie kolizji. Cała sylwetka jest masywna, ale jednocześnie nie brak jej elegancji.