Hybrydowy Peugeot 508 jednak bardziej eko i z większym przebiegiem
Peugeot 508 Hybrid właśnie trafił do sprzedaży we Francji, a przed końcem roku będzie dostępny w większości europejskich krajów. Tuż przed rozpoczęciem sprzedaży Peugeot opublikował oficjalne dane homologacyjne. Okazuje się, że zużycie paliwa oraz emisja CO2 są na znacznie niższym poziomie niż pierwotnie szacowano.
Przypomnijmy, Peugeot 508 Hybrid napędzany jest silnikiem benzynowym PureTech o mocy 180 KM współpracującym z jednostką elektryczną, która generuje dodatkowo 110 KM. Łączna moc układu hybrydowego wynosi 225 KM. Dodajmy jeszcze, że za przeniesienie napędu odpowiada automatyczna skrzynia z ośmioma przełożeniami (e-EAT8).
Pojemność wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego, który umieszczony został pod tylną kanapą, wynosi 11,8 kWh. Według wstępnych danych naładowane do pełna baterie miały pozwolić na przejechanie bez zatrzymywania dystansu ok. 40 km.
Dziś już wiemy, że wynik ten jest sporo lepszy. W trybie całkowicie bezemisyjnym Peugeot 508 Hybrid będzie mógł przejechać nawet 54 km, a wersja kombi (SW) o dwa kilometry mniej. Dodajmy, że mówimy o osiągach według bardziej restryjcyjnej normy WLTP, która bardziej odpowiada realnym warunkom drogowym niż wcześniej stosowana norma NEDC.
Średnie zużycie paliwa w hybrydowym wariancie 508 wynosi zaledwie 1,3 l/100 km (także w wersji SW), zaś emisji CO2/km wynosi odpowiednio 29 i 30 g. Według wcześniejszych szacunków na każde 100 km do atmosfery miało średnio ulatniać się 49 gramów dwutlenku węgla.
Naładowanie do pełna akumulatorów przy użyciu dostępnej na wyposażeniu ładowarki i standardowego gniazdka (220 V, 8 A) zajmie ok. 7 godzin, zaś przy korzystaniu ze wzmocnionego gniazdka Green'up (220 V, 14 A) możemy tę procedurę skrócić do 4 godzin. Jeśli natomiast użyjemy ładowarkę o mocy 7,4 kW i opcjonalnego Wallboxa, wówczas zajmie nam to niecałe dwie godziny.