Hybrydowy Passat GTE już w sprzedaży
Do sprzedaży wjeżdża właśnie kolejny hybrydowy model. W salonach Volkswagena, choć tylko w wybranych, można już zamawiać Passata w wersji GTE, napędzanego układem hybrydowym o łącznej mocy 218 KM i 50-kilometrowym zasięgiem w trybie elektrycznym.
Volkswagen Passat GTE ma pod maską 1,4-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 156 KM, który jest wspomagany przez jednostkę elektryczną, dostarczającą dodatkowo 115 KM. Cały układ dysponuje maksymalną mocą równą 218 koni mechanicznych. Ta wersja Passata jest dostępna wyłącznie z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG i do 100 km/h jest w stanie rozpędzić się w 7,4 s.
Energia elektryczna, która stanowi paliwo dla mniejszego silnika, gromadzona jest w litowo-jonowym akumulatorze. Można go ładować z domowego gniazdka za pomocą kabla - czas ładowania z sieci o napięciu 230V wynosi 4 godziny i 15 minut, a z sieci o napięciu 360V (za pomocą tzw. Wallboxa) – tylko 2 godziny i 30 minut. Baterie doładowują się również podczas użytkowania, m.in. poprzez odzysk energii hamowania.
Według norm NEDC średnie spalanie Passata GTE wynosi 1,6 l/100 km oraz 12,2 kWh/100 km. W trybie elektrycznym hybryda Volkswagena może pokonać dystans nawet 50 km. Z pełnym 50-litrowym zbiornikiem benzyny oraz z naładowanym akumulatorem zasięg auta wynosi ponad 1100 km.
Stylistycznie Passat GTE wyróżnia się przede wszystkim diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery C oraz po niebieskiej listwie na osłonie chłodnicy ciągnącej się aż do reflektorów. Charakterystycznymi elementami tej wersji Passata wewnątrz kabiny są wskaźnik informujący o przepływie energii oraz system multimedialny, którego menu wzbogacono o funkcje odnoszące się do zespołu napędowego, a także inne odpowiednie wskaźniki.
Bogato wyposażony Volkswagen Passat GTE w wersji sedan kosztuje 173.490 zł, zaś w wersji Variant o 3.000 zł więcej.