Hybrydowy Opel Grandland już w polskich salonach
W salonach Opla można już zamawiać model Grandland X Hybrid4. Pierwsza hybryda typu plug-in niemieckiej marki w bogato wyposażonej wersji Elite kosztuje od 192 450 zł. Pierwsze egzemplarze 300-konnej hybrydy do klientów powinny dotrzeć na początku przyszłego roku.
Opel Grandland X Hybrid4 wyposażony jest w 200-konny turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.6 l, który wspomagany jest przez dwie jednostki elektryczne. Cały układ hybrydowy dysponuje mocą 300 KM. Według standardu WLTP zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 1,6 l/100 km, zaś w trybie elektrycznym auto powinno przejechać nawet 52 km.
Silnik spalinowy będzie wykorzystywany głównie przy średnich i dużych prędkościach jazdy, natomiast w czasie jazdy z niską oraz zmienną prędkością napęd zapewni elektryczna część układu.
Przedni silnik elektryczny jest sprzężony z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugi silnik elektryczny, inwerter i mechanizm różnicowy są zintegrowane z napędzaną elektrycznie tylną osią, zapewniając napęd na wszystkie koła załączany na żądanie.
Kierowca będzie miał do wyboru cztery tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy, AWD oraz sportowy. W trybie hybrydowym np. auto będzie automatycznie dobierać najbardziej efektywny sposób napędu, zaś w trybie AWD następuje aktywacja elektrycznego napędu tylnej osi w celu uzyskania maksymalnej przyczepności na wszystkich rodzajach nawierzchni.
Energia niezbędna do napędu silników elektrycznych będzie gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13,2 kWh. Czas ładowania baterii zależy od użytej ładowarki. Oprócz kabla dostarczanego wraz z pojazdem i służącego do ładowania akumulatorów z domowego gniazdka, Opel oferuje także urządzenia do szybkiego ładowania na publicznych stacjach oraz z ładowarek naściennych Wallbox. Za pomocą takiej ładowarki o mocy 7,4 kW akumulator samochodu można naładować do pełna w około godzinę i 50 minut.