Hybrydowy Ford C-MAX tańszy od Toyoty Prius V?
Owszem, Ford będzie tańszy od Toyoty, przynajmniej na rynku w USA, ale tam wszystko rządzi się swoimi prawami. Tak czy inaczej, hybrydowy C-MAX będzie kosztował ponad 500 dolarów mniej w porównaniu do Toyoty Prius V. To dość duży kopniak w brzuch dla japońskiego producenta.
Nie jest wielką tajemnicą, że Ford bardzo uważnie obserwował Toyotę Prius V, gdy tworzył hybrydową wersję rodzinnego modelu C-MAX. Producent chwali się teraz, że model ze znaczkiem niebieskiego owalu jest bardziej ekonomiczny od japońskiego odpowiednika, ale czy to prawda? Niestety jak do tej pory nie ujawniono szczegółowych danych technicznych, więc nie możemy niczego porównać.
Jak do tej pory Ford pochwalił się cennikiem modelu i tu już widać sporą niespodziankę. Model C-MAX Hybrid w wersji podstawowej kosztuje 25 995 dolarów, co jest ceną o ponad 500 dolarów niższą od oferty Toyoty. Dokładniej mówiąc, to cena jest niższa o 555 dolarów, ale ta suma może się jeszcze zmienić. Wypada dodać, że marketingowcy Forda są wyjątkowo pewni siebie i odrobinę bezczelni.
"C-MAX Hybrid oferuje lepszą ekonomię jazdy, osiągi, jakość, technologię oraz funkcjonalność w porównaniu do Toyoty Prius V. Ponadto klienci Forda zapłacą mniej za model C-MAX, a potem zostawią mniej pieniędzy przy dystrybutorze paliwa." - powiedział wiceprezes amerykańskiego oddziału marketingu Forda - Ken Czubay.
Pięciomiejscowy C-MAX Hybrid bazuje na europejskiej wersji modelu C-MAX. Auto napędzane jest silnikiem spalinowym z cyklem Atkinsona o pojemności 2,0-litra, który współpracuje z jednostką elektryczną oraz zestawem baterii litowo-jonowych. Ford planuje również wprowadzenie do sprzedaży odmianę plug-in, która będzie oferowała większą oszczędność w porównaniu do... Toyoty Prius plug-in. Szykuje się wojna?