Hybrydowe wersje C-MAXa debiutują w Detroit
W kwestiach ochrony środowiska naturalnego, Ford ma coraz więcej do powiedzenia. Tuż po odsłonięciu elektrycznej wersji Focusa, amerykańska firma zaprezentowała dwie, hybrydowe odmiany minivana C-MAX.
Na rozpoczętych przed dosłownie kilkoma godzinami targach North American International Auto Show 2011, swoich światowych premier doczekały się modele C-MAX Energi oraz C-MAX Hybrid. Oba zostały zaprojektowane jako auta przedprodukcyjne.
W odmianie Energi, inżynierowie Forda zastosowali napęd łączący 2-litrowy motor benzynowy Atkinson z dodatkowym silnikiem elektrycznym i zestawem baterii litowo-jonowych. Auto jest pierwszym modelem opracowanym w zaawansowanej technologii AT-PZEV (Advanced Technology Partial Zero Emissions Vehicle) pozwalającej na znaczne zmniejszenie emisji szkodliwych substancji.
C-MAX Energi jest tzw. pełną hybrydą, co oznacza, że może poruszać się z wykorzystaniem wyłącznie jednostki elektrycznej (oczywiście z ograniczoną prędkością, która powinna przekroczyć nieco 75 km/h). Według danych producenta, zasięg pojazdu wynosi ponad 800 km.
Jeżeli chodzi o wariant Hybrid, model ten również został wyposażony w 2-litrową jednostkę spalinową, silnik elektryczny i akumulatory litowo-jonowe. Różnica między wersjami Energi a Hybrid polega na stopniu zaawansowania układu napędowego. Mniej skomplikowanej odmianie Hybrid bliżej do samochodu produkcyjnego.
Podobnie jak ujawniony niedawno Focus Electric, hybrydowe C-MAX’y wyróżniają się z zewnątrz przeprojektowanym pasem przednim z wlotem powietrza nawiązującym do aut Astona Martina. I podobnie jak elektryczny Focus, nowe Fordy zaopatrzono w funkcję MyFord Mobile pozwalającą na zdalne sprawdzanie stanu i regulację napędu pojazdu.
Oba ekologiczne C-MAX’y powinny zawitać do amerykańskich salonów sprzedaży w przyszłym roku. Europejską premierę rynkową zaplanowano natomiast na rok 2013.
Więcej zdjęć modeli w galerii