Hybrydowe Audi Q5 z dużą mocą i małym spalaniem
Do oferty Audi Q5 dołącza hybrydowa odmiana 55 TFSI e quattro z możliwością ładowania baterii z gniazdka, w której debiutuje nowa koncepcja układu napędowego stanowiącego połączenie silnika spalinowego i motoru elektrycznego z inteligentnym sterownikiem.
Sercem hybrydowej odmiany niemieckiego SUV-a jest dwulitrowa jednostka benzynowa TFSI o mocy 252 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. Współpracuje ona z synchronicznym motorem elektrycznym o mocy 105 kW oraz maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada siedmiobiegowa, automatyczna przekładnia S tronic. Hybrydowe Q5 generuje łącznie 367 KM mocy, a jego moment obrotowy o wartości 500 Nm dostępny jest już od 1250 obr/min.
Prędkość 100 km/h ten wariant silnikowy Audi Q5 będzie w stanie osiągnąć w zaledwie 5,3 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 239 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi w tej wersji 2,1-2,4 l/100 km. Wyłącznie przy pracującym silniku elektrycznym hybrydowa "Q-piątka" może pokonać dystans ponad 40 km, a prędkość maksymalna w takim trybie wynosi 135 km/h.
Litowo-jonowy akumulator o pojemności 14,1 kWh umieszczono pod podłogą bagażnika. Dla optymalnego sterowania temperaturą jego obieg chłodzący połączono zarówno z obiegiem chłodzącym klimatyzacji, jak i z obiegiem niskotemperaturowym, z którym zintegrowany jest silnik elektryczny oraz elektronika mocy. Sprawia to, że samochód jest bardziej wydajny i stwarza bardziej przyjazny klimat podróży.
Audi Q5 55 TFSI e quattro to pierwszy model spod znaku czterech pierścieni, w którym pojawił się zoptymalizowany pod względem wydajności napęd na cztery koła z techniką ultra zastosowany został w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Inteligentne sterowanie napędem na wszystkie koła funkcjonuje predyktywnie, wyprzedzając wydarzenia na podstawie analizy danych pochodzących z czujników oraz danych dotyczących dynamiki jazdy i zachowań kierowcy. Przy małych obciążeniach i przy dobrej przyczepności przenoszenie mocy na koła tylne jest dezaktywowane. Szybka, automatyczna aktywacja tego napędu odbywa się na podstawie trójstopniowej strategii: proaktywnie, predyktywnie i reaktywnie. Dzięki połączeniu napędu na cztery koła quattro z systemem Audi drive select, kierowca do swoich preferencji dostosować może nie tylko charakterystykę silnika, ale również właściwości napędu na cztery koła.
Hybrydowa odmiana Audi Q5 w standardzie posiada kompaktowy system ładowania plus z kablem Mode 3 z wtyczką Typ 2 przystosowaną do wykorzystywania w publicznych stacjach ładowania. Pełne ładowanie z gniazda przemysłowego 400 V/16 A zajmuje 2,5 godziny. Zintegrowana ładowarka ładuje litowo-jonowy akumulator z maksymalną mocą 7,4 kW. Nawet z domowego gniazdka 220 V pusty akumulator może zostać wygodnie w pełni naładowany w ciągu jednej nocy (w niecałe sześć godzin).