Hybrydowa Toyota RAV4 wjeżdża do Polski
Już za niecały miesiąc rozpocznie się oficjalna sprzedaż Toyoty RAV4 Hybrid. A już teraz japońska marka zdradziła, ile trzeba będzie zapłacić za podstawową wersję hybrydowej "Ravki".
Toyota kilka lat temu zapowiedziała, że wszystkie jej modele będą oferowane także w wersjach z napędem hybrydowym. I dotrzymuje danego wówczas słowa. Właśnie jesteśmy tuż przed rozpoczęciem kolejnego etapu w historii hybrydowych Toyot. Oficjalna polska premiera tego modelu będzie miała miejsce w dniach 9-10 kwietnia, ale już teraz można składać zamówienia w salonach japońskiej marki.
Toyota RAV4 Hybrid napędzana jest pracującym w cyklu Atkinsona silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra, który wspomagany jest przez dwa silniki elektryczne. Na cały układ hybrydowy składa się jeszcze sterownik mocy oraz umieszczony pod tylnymi siedzeniami akumulator niklowo-wodorkowy o 34 modułach. Cały napęd hybrydowy rozwija mc 197 KM, a średnie spalanie tej wersji RAV4 ma wynosić 5,1 l/100 km.
W zależności od naszych predyspozycji można wybrać wersję tylko z napędem na przód, jak i na wszystkie koła. W tym drugim przypadku na wyposażeniu auta znajduje się hybrydowy elektryczny napęd na wszystkie koła E-Four. Za dostarczanie momentu na koła tylnej osi odpowiada umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 50 kW. Napęd AWD to nie tylko lepsze właściwości jezdne, ale również możliwość holowania przyczep o masie do 1650 kg, co stawia RAV4 pod tym względem w czołówce pojazdów hybrydowych.
Napęd na koła przekazywany jest za pośrednictwem bezstopniowej, elektrycznej przekładni E-CVT, sterowanej przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, pozwalający lepiej wykorzystać możliwości hybrydowego napędu, w tym jazdę na samym silniku elektrycznym.
RAV4 Hybrid oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia. Wariant ten nie będzie dostępny z wersją Active, która jest podstawowym poziomem wyposażenia dla pozostałych wersji silnikowych.
W bazowej wersji Premium dostaniemy w standardzie m.in. LED-owe przednie i tylne lampy, czujniki deszczu i zmierzchu, tempomat, felgi aluminiowe, automatyczną regulację świateł głównych oraz elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika. We wnętrzu znajdują się sportowe fotele, skórzane elementy wykończenia, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem i kamerą cofania.
Wersja Style zawiera dodatkowo elementy wykończenia wnętrza ze skóry Soft Velvet, czarną podsufitkę, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, przyciemniane tylne szyby i 18-calowe aluminiowe felgi. Dla najbardziej wymagających klientów została przygotowana wersja Prestige, która oferuje zaawansowane układy bezpieczeństwa - kamerę 360 st. (PVM), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). Ponadto wersja ta zawiera siedzenia z ekskluzywnej skóry Elegance, spryskiwacze reflektorów czy podgrzewane wycieraczki.
Podstawowa wersja Toyoty RAV4 Hybrid z napędem 4x2 kosztuje 134.900 zł. Za napęd na wszystkie koła trzeba dopłacić równe 10 tys. zł. Dodajmy, iż podstawowe wersje kompaktowego SUV-a Toyoty kosztują 108.900. W tej cenie otrzymamy uboższą wersję Active bądź z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 143 KM i napędem na przód, bądź z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 152 KM, ale z napędem 4x4. Wersje Premium tych samych odmian silnikowych kosztują 117.900 zł.