Hybrydowa Toyota RAV4 w końcu także w odmianie Plug-in Hybrid
Podczas rozpoczynającej się w tym tygodniu wystawie samochodowej w Los Angeles Toyota zaprezentuje nową wersję swojego najpopularniejszego SUV-a, czyli modelu RAV4. Najmocniejsza odmiana hybrydową będzie dysponować mocą ponad 300 koni mechanicznych.
Nowa wersja silnikowa będzie jednocześnie pierwszą hybrydową odmianą RAV4 z możliwością ładowania baterii z gniazdka. Wersja Plug-in Hybrid zajmie ponadto miejsce na szczycie gamy modelowej w ofercie RAV4.
Układ hybrydowy z doładowywanym z zewnątrz akumulatorem trakcyjnym w nowym wariancie silnikowym generuje maksymalną moc 306 KM i pozwoli rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,2 s. To wynik lepszy niż konkurencyjne modele z konwencjonalnym napędem. Ponadto nowa wersja RAV4 wykazuje się najniższym w klasie zużyciem paliwa i emisją CO2 poniżej 30 g/km.
Benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force 2,5 l to ta sama jednostka, która stanowi serce napędu hybrydowego w aktualnym RAV4 Hybrid. Większa moc silnika elektrycznego pozwoliła znacznie podnieść łączną moc napędu w porównaniu z dotychczasową hybrydową RAV4. Samochód otrzymał wysoko wydajną, litowo-jonową baterię trakcyjną, a jednostka sterująca (PCU) układu hybrydowego została wzbogacona o wzmacniacz napięcia. RAV4 Plug-in Hybrid będzie miał ponadto większy zasięg w trybie elektrycznym. Maksymalny zasięg wg standardu WLTP wynosi ponad 60 km.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid powstała na konstrukcji opartej na platformie GA-K z serii TNGA i zawieszeniu wielowahaczowemu z tyłu. Oferowany w standardzie inteligentny napęd na cztery koła AWD-i powinien zapewniać stabilne prowadzenie i bardzo dobrą trakcję także na śliskiej nawierzchni.
Nowa odmiana Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid trafi na rynek w drugiej połowie przyszłego roku.