Hybryda szybka i oszczędna - Audi e-tron Spyder
Przy okazji tegorocznej edycji 24-godzinnego wyścigu na torze Le Mans, Audi zaprezentowało szerokiej publiczności model e-tron Spyder - prototypowego roadstera wyposażonego w napęd hybrydowy.
Mierzące zaledwie 1,11 metra wysokości nadwozie koncepcyjnego Audi jest rozwinięciem koncepcji stylistycznych pozostałych modeli z serii e-tron. Kompaktowe rozmiary połączone są więc z dynamicznie narysowaną sylwetką oraz nowoczesnymi detalami nawiązującymi do pozostałych produktów spod znaku czterech pierścieni.
Sercem Spydera jest układ łączący dwa asynchroniczne jednostki elektryczne zamontowane z przodu oraz wysokoprężny silnik 3.0 V6 TDI umieszczony przed tylną osią. Całość dostarcza pokaźne 388 KM mocy oraz 900 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest oczywiście na wszystkie koła.
Mocarny układ napędowy połączono z niską masą własną (1450 kg) osiągniętą dzięki zastosowaniu aluminiowej struktury oraz podzespołów wykonanych z materiału CFRP (włókna węglowego wzmocnionego tworzywem sztucznym).
Dzięki temu połączeniu udało się uzyskać doskonałe osiągi oraz świetne parametry ekonomiczno-ekologiczne. Jak zapewnia producent, auto przyspiesza do „setki” w 4,4 sekundy, potrafi rozpędzić się do 250 km/h, a przy tym gwarantuje spalanie oscylujące wokół 2,2 l/100 km i emisję CO2 w granicach 59 g/1 km.
Audi nie ogłosiło planów wprowadzenia otwartego e-trona do produkcji seryjnej.