Hybryda na skompresowane powietrze od Peugeota
Peugeot bardzo intensywnie pracuje nad swoją nową technologią Hybrid Air, która wykorzystuje skompresowane powietrze do wzmocnienia niewielkiego silnika spalinowego. Nowa technologia pojawi się w ofercie prawdopodobnie w 2015 roku.
System hybrydy powietrznej działa na podobnej zasadzie, jak tradycyjna hybryda z silnikiem elektrycznym, choć można doszukiwać się wielu decydujących zalet. System Hybrid Air działa oczywiście na zasadzie zerowej emisji CO2 - skompresowane powietrze napędza hydrauliczny silnik, który z kolei przekazuje swoją moc na skrzynię biegów i pośrednio na koła.
Cały system może działać w tandemie - silnik spalinowy w parze z powietrznym - jak i osobno. Zbiornik skompresowanego powietrza jest napełniany podczas hamowania lub zwalniania za pomocą hydraulicznej pompy. Nie musimy ładować akumulatorów przez kilkanaście godzin, znika zmartwienie o trwałość i wydajność baterii etc. Nowa technologia Peugeota wydaje się dość sensowna.
Pierwszym modelem koncepcyjnym posiadającym system Hybrid Air jest Peugeot 208 Hybrid FE Concept, który zdaniem producenta jest w stanie osiągnąć wynik spalania na poziomie ok. 2,8 l/100km. Niestety Francuzi twierdzą, że nowa technologia nie pojawi się na rynku przed 2015 rokiem. Wydajność całego systemu nie jest jeszcze zadowalająca - Peugeot chce osiągnąć wynik poniżej 2 l/100km.