Hybryda Hyundai od lipca 2009
Hyundai Motor Company planuje rozpoczęcie sprzedaży detalicznej pierwszego auta hybrydowego w lipcu 2009. Początkowo samochód będzie dostępny tylko w Korei.
<strong>Hyundai Motor Company planuje rozpoczęcie sprzedaży detalicznej pierwszego auta hybrydowego w lipcu 2009. Początkowo samochód będzie dostępny tylko w Korei. </strong><br/>
<p class="maintext">Elantra LPI, na rodzimym rynku oznaczona symbolem Avante, jest pierwszym na świecie samochodem z napędem hybrydowym zasilanym płynnym gazem (LPG) oraz pierwszym, posiadającym nowoczesne baterie litowo – polimerowe. Napęd Elantry LPI HEV składa się z silnika spalinowego serii Gamma o pojemności 1.6l oraz silnika elektrycznego o mocy 15 kW. Moc przekazywana jest za pomocą przekładni bezstopniowej, co wydatnie ogranicza zużycie paliwa. </p>
<p class="maintext"> „Elantra LPI HEV jest efektem innowacyjnego myślenia firmy Hyundai. Kładliśmy nacisk na doskonalenie silników zasilanych LPG, by stworzyć napęd hybrydowy tani w eksploatacji", powiedział Hyun-Soon Lee, prezes działu badawczo rozwojowego Hyundai Motor Company. Obliczono, że koszty eksploatacji hybrydowego Hyundaia będą co najmniej 40% mniejsze w porównaniu z konkurencyjnym autami hybrydowymi dostępnymi na rynku. Dowiedziono również, iż utrzymanie Elantry LPI HEV będzie o 50 % tańsze w porównaniu z tym samym modelem, wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy. (Podstawą wyliczeń są ceny paliw w Korei w pierwszym tygodniu lipca: 1,907.08 KRW za litr benzyny i 1,828.65 KRW za kilogram LPG). </p>
<p class="maintext">Elantra LPI HEV będzie droższa od podstawowego modelu ze względu na zastosowanie dodatkowego oprzyrządowania, składającego się z baterii litowo-polimerowych, silnika elektrycznego zasilanego prądem stałym oraz elektrycznego systemu sterowania. Jednak dodatkowe koszty związane z wyższą ceną zakupu powinny zwrócić się w ciągu dwóch lat. </p>
<p class="maintext">Dodatkowym atutem Elantry LPI HEV jest niski poziom emisji CO2 - 103 g/km. Emisja pozostałych substancji zanieczyszczających środowisko zmniejszona została o 90% w porównaniu z tym samym modelem wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy. Dzięki temu nowy Hyundai z napędem hybrydowym zakwalifikowany został do grupy aut o „super niskiej emisji zanieczyszczeń" (Super Ultra Low Emission Vehicle). </p>
<p class="maintext">Początkowo sprzedaż Hyundaia Elantry LPI HEV ograniczy się wyłącznie do rynku koreańskiego. Jednak niewykluczony jest eksport do krajów, w których dostępny jest płynny gaz LPG najwyższej jakości. Więcej szczegółów na temat Elantry LPI HEV dostępnych będzie w 2009 roku. </p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: Hyundai Motor Company</strong></p>