Honda NSX po zmianach
Pod koniec tego roku do sprzedaży trafi odświeżona wersja Hondy NSX. Jak zapewniają jej twórcy, zmodyfikowana odmiana tej sportowej hybrydy będzie bardziej dynamiczna.
Honda NSX z rocznika modelowego 2019 będzie miała zmienione (większe) stabilizatory przednie i tylne, dzięki czemu zwiększona będzie sztywność zawieszenia – przedniego o 26%, a tylnego o 19%. Modyfikacjom poddane zostały również piasty tylnych kół oraz tuleje łączników wahaczy poprzecznych, które mają przełożyć się na poprawę reakcji podwozia.
W odświeżonym modelu na rok 2019 Honda dokonała również zmiany oprogramowania sterującego hybrydowym układem napędu na cztery koła (Sport Hybrid SH-AWD), elektrycznym układem wspomagania kierownicy, układem stabilizacji toru jazdy (VSA) i aktywnymi amortyzatorami z płynem MRF. Wg zapewnień japońskiej firmy nowe amortyzatory zapewnią bardziej komfortowe działanie i reakcje w trybie Quiet, przy jednoczesnym utrzymaniu większej sztywności dla wyższych prędkości i jazdy po torze wyścigowym.
Specjalnie dla Hondy NSX 2019 opracowano również opony klasy high performance – Continental SportContact 6, które mają zapewniać lepszą dynamikę i reakcję zwrotną podczas hamowania, pokonywania zakrętów i przyspieszania na nawierzchniach o różnym poziomie przyczepności.
W jednostce napędowej odświeżonego modelu zmodyfikowano wtryskiwacze paliwa, poprawiono działanie turbosprężarki i dodano filtr cząstek stałych, którego zadaniem jest zapewnienie zgodności modelu z normą Euro 6d-TEMP. Osiągi Hondy NSX pozostaną niezmienione.
Wszystkie powyższe zmiany pozwoliły jednak zwiększyć elastyczność, stabilność, a także poprawić reakcję przyspieszenia przy granicznych wartościach. W efekcie Honda NSX po poprawkach zdołała poprawić swój rekordowy czas przejazdu na torze Suzuka o 2 s.
Naturalnie nie obędzie się także bez zmian stylistycznych, choć są one niewielkie. Górna, chromowana osłona atrapy chłodnicy zostało dopasowane kolorystycznie do nadwozia, a nowe siatki w przednich i tylnych zderzakach zyskały czarny połysk. Nadwozie dostępne będzie z nowym lakierem perłowym Thermal Orange i dobranymi do niego pomarańczowymi zaciskami karbonowo-ceramicznych tarcz.
W kabinie do wyboru będzie czerwona tapicerka skórzana lub nowa tapicerka Indigo Blue, która jest połączeniem Alcantary i skóry.
Produkcja odświeżonej Hondy NSX już ruszyła, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec roku.