Honda HR-V zadebiutuje na europejskim rynku
Co prawda już w zeszłym roku na Salonie Samochodowym w Paryżu zdążyliśmy poznać Hondę HR-V, ale japoński producent chce nam o sobie przypomnieć i przyprowadzi nowy model do Genewy. Przy okazji warto poznać to auto bliżej.
Wcześniej ilość informacji na temat nowości nie była zbyt imponująca, tym razem jednak producent zaserwował nam dość obszerną informację prasową. Swoją drogą, rzadko kiedy producenci przyznają się do błędów, ale tak jest w przypadku modelu Honda HR-V. Co ciekawe, auto jakiś czas temu zostało wycofane z rynku na Starym Kontynencie, ale japoński producent postanowił wrócić i spróbować swoich sił jeszcze raz.
Wiemy, że auto trafi do sprzedaży latem tego roku i zdaniem producenta zaoferuje kombinację unikalnych cech: dynamiczną stylizację nadwozia, wszechstronność rodzinnego auta typu MPV, właściwości jezdne dające kierowcy radość z prowadzenia oraz doskonałe osiągi i niski poziom zapotrzebowania na paliwo. Wizja piękna, ale czy się sprawdzi? O tym przekonamy się zapewne w 3i 4 kwartale tego roku.
A co o swojej nowości mówi sam producent?
Wewnątrz Honda HR-V oferuje pasażerom wiodącą w klasie przestronność oraz rozbudowane możliwości w zakresie konfiguracji siedzeń, dzięki zastosowaniu innowacyjnego systemu Magic Seats ®. Charakter przedziału pasażerskiego nowego modelu definiują miękkie materiały wykończeniowe wysokiej jakości, przy czym projektantom udało się stworzyć wrażenie przebywania w dopasowanym kokpicie sportowego auta, a zarazem zachować poczucie przestronności.
Nowy system multimedialny Honda Connect, działający w oparciu o aplikacje, korzysta z siedmiocalowego ekranu dotykowego umieszczonego w konsoli centralnej. Funkcje nowego systemu obejmują dostęp do przeglądarki internetowej, wiadomości podawanych w czasie rzeczywistym, informacji o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także do serwisów muzycznych.
A co znajdziemy pod maską? Szaleństw nie ma, ale rozsądni kierowcy powinni być zadowoleni. Do wyboru będzie między innymi silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM. Alternatywą jest silnik benzynowy 1.5 i-VTEC o mocy 130 KM. Wydaje się, że przydałaby się jeszcze jedna jednostka o mocy ponad 150 KM lub jakaś sportowa wersja, ale być może takie życzenie zostanie spełnione w późniejszym terminie.