Honda HR-V będzie dużo mocniejsza. Pojawi się wersja Sport
Popularność SUV-ów sprawia, że producenci samochodów coraz częściej eksperymentują z nimi, wprowadzając np. do oferty warianty o bardziej sportowym charakterze. Honda HR-V Sport jest przykładem takiego kroku i kto wie, być może także jakąś formą przymiarki do odmiany Type R.
Honda HR-V w odmianie Sport dołączy do europejskiej oferty modelu w roczniku 2019. Wersja ta będzie napędzana silnikiem o pojemności 1,5 litra z turbodoładowaniem, który został zapożyczony z Civica. Poza samym napędem wersja ta wyróżniać się będzie nieco inną stylistyką, wyposażeniem wnętrza oraz inaczej zestrojonym układem zawieszenia.
W stylistyce nadwozia wersji Sport znajdziemy szereg elementów w czarnym lakierze. W takim kolorze jest np. przedni grill, 18-calowe felgi czy obudowy lusterek. Poza tym inaczej, bardziej agresywnie przeprojektowane zostały zderzaki, a w tylnej części pojawiła się podwójna końcówka układu wydechowego.
W kabinie dostaniemy inne fotele, które mają zapewniać lepsze podparcie, do tego wykończone w kolorystyce czarno-czerwonej. Czarna jest również podsufitka HR-V Sport.
Na wyposażeniu tej odmiany wyposażeniowo-silnikowej znajdziemy m.in. nawigację satelitarną, Bluetooth, tempomat, dwustrefową klimatyzację oraz podgrzewane fotele.
No i w końcu najważniejsze. Pod maską Hondy HR-V Sport znajdziemy 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC Turbo, znany z najnowszej generacji modelu Civic. Ta czterocylindrowa jednostka dostarcza 182 KM maksymalnej mocy, dostępnej przy 5500 obr/min dla wersji z sześciobiegową przekładnią manualną oraz przy 6 000 obr/min dla wersji z przekładnią bezstopniową CVT. Maksymalny moment obrotowy w wersji z manualem wynosi 240 Nm i jest dostępny w przedziale od 1 900 do 5 000 obr/min. Z kolei w przypadku wyboru wersji ze skrzynią CVT maksymalny moment obrotowy będzie wynosił 220 Nm i będzie on dostępny do 5 500 obr/min.
Zmiany, w stosunku do innych wersji silnikowej, zaszły także w podwoziu i układzie zawieszenia. W wersji Sport pojawił się system zawieszenia „Performance Damper”. Układ amortyzujący działa w zintegrowany sposób dla przednich i tylnych kół, ograniczając względne ruchy boczne i skrętne zawieszenia. W ten sposób mniejsza jest podatność na przechyły, lepsza stabilność podczas nagłych zmian pasa ruchu i niższe drgania na nierównych nawierzchniach.
Wariant ten będzie się także wyróżniać układem kierowniczym z zębatkową przekładnią kierowniczą ze zmiennym przełożeniem i elektrycznym wspomaganiem. Z kolei system Agile Handling Assist ma wspomagać kierowcę w szybkim pokonywaniu zakrętów.
Na pierwsze egzemplarze wersji Sport Hondy HR-V musimy poczekać do kwietnia przyszłego roku.