Honda CRF250M - lekkie supermoto dla każdego
Klasa supermoto jest jedną z najciekawszych nisz motocyklowego rynku. Tworzą ją jednoślady, które wywodzą się z terenowych maszyn. Lekkie i zwarte konstrukcje po wyposażeniu w utwardzone zawieszenia i szosowe opony gwarantują masę radości z jazdy.
W bieżącym sezonie w salonach Hondy pojawi się nowa propozycja dla amatorów supermoto. Model CRF250M został zbudowany na bazie Hondy CRF250L. Sprzęt otrzymał 17-calowe koła, utwardzone zawieszeni oraz bardziej wydajny hamulec z przodu.
W stalowej ramie umieszczono chłodzony cieczą silnik o pojemności 250 ccm, który dostarcza 23,1 KM przy 8500 obr./min oraz 22 Nm przy 7000 obr./min. Pojedynczy cylinder powinien zapewnić spontaniczną reakcję na gaz. Zaletą silnika zasilanego wtryskiem PGM-FI powinno być umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Producent mówi o 2,9 l/100km w cyklu mieszanym.
Przy obu kołach pracują hamulce tarczowe. Honda nie oszczędzała również na zawieszeniu. Lagi przedniego widelca mają 43 milimetry średnicy, więc nie będą nadmiernie pracowały podczas dynamicznej jazdy.
Honda CRF250M waży zaledwie 145 kilogramów, a jej siedzenie znajduje się 855 milimetrów nad ziemią, co oznacza, że z motocyklem bez trudu uporają się zarówno początkujący motocykliści, jak również niskie osoby. Niewielka szerokość kanapy ułatwi balansowanie ciałem podczas dynamicznej jazdy.
Nowość spod znaku czerwonego skrzydła będzie oferowana w dwóch wersjach kolorystycznych - czarnej ze złotymi felgami oraz czerwono-czarnej.