Honda CR-V będzie hybrydą
W przyszłym roku w Europie ma zadebiutować nowa generacja jednego z najpopularniejszych SUV-ów na Starym Kontynencie. Już teraz Honda zdradza pierwsze szczegóły na temat tego modelu. Najważniejsza informacja to bez dwóch zdań wersja hybrydowa, jaka pojawi się w ofercie nowej generacji CR-V.
Prototypowa Honda CR-V Hybrid zostanie oficjalnie zaprezentowana już w przyszłym tygodniu podczas wystawy samochodowej we Frankfurcie. I choć nie jest to jeszcze wersja produkcyjna, to według japońskiego koncernu wersja finalna nie będzie już się specjalnie różnić. Tym samym będziemy mieli do czynienia jedynie z ewolucją znanej już sylwetki japońskiego SUV-a. Nowy CR-V będzie większy, wyższy i dłuższy od poprzedniej wersji modelu, a większe i szersze błotniki nadadzą autu bardziej muskularnego wyglądu.
Największe jednak zainteresowanie na stoisku Hondy we Frankfurcie powinien wzbudzać układ napędowy nowego CR-V. W hybrydowej Hondzie pojawi się system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive), w którym dwulitrowa jednostka i-VTEC pracująca w cyklu Atkinsona pełni również rolę osobnego generatora prądu. Za przeniesienie napędu odpowiadać będzie jednostopniowa przekładnia, która pozwala na płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.
Układ hybrydowy i-MMD może pracować w jednym z trzech trybów, które załączane są w pełni automatycznie w zależności od sytuacji drogowej. W trybie EV Drive auto porusza się wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego, który czerpie moc z akumulatorów. W hybrydowym trybie Hybrid Drive silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana na prąd, przekazywany następnie do silnika elektrycznego. Z kolei nadmiar energii elektrycznej jest wykorzystywany do ładowania akumulatora. I wreszcie w trybie Engine Drive do pracy zaprzęgnięty zostaje silnik spalinowy, a jednostka elektryczna wspomaga go np. podczas przyspieszania.
W nowym CR-V pojawi się również benzynowa jednostka z turbodoładowanie VTEC o pojemności 1,5 litra, która będzie mogła być zamówiona bądź z 6-biegową skrzynią ręczną, bądź z bezstopniową przekładną CVT. Miłośnicy diesli nie będą mieli zbyt wesołej miny, gdy się dowiedzą, że nowa generacja modelu nie będzie oferowana w Europie z silnikami wysokoprężnymi.