Honda Civic Type R odzyskuje rekord Nurburgringu
Niemal dokładnie dwa lata temu poprzednie wcielenie Hondy Civic Type R pobiło rekord przejazdu na północnej pętli toru Nürburgring. Przetrwał on rok, dlatego też Japończycy unieśli się honorem i przygotowali jeszcze ostrzejszą nową generację swojego kompaktowego hot-hatcha. Sztuka się udała i ponownie rekord okrążenia najsłynniejszego toru autem przednionapędowym należy do Hondy.
Dokładnie 7 minut i 43,8 sekundy potrzebowała Honda Civic Type R na pokonanie jednego okrążenia toru. To o prawie 7 sekund lepiej niż jej poprzednik (7:50,63). Przypomnijmy, że w 2016 r. Civica zdetronizował Volkswagen GTI Clubsport S z czasem 7:49,21, który następnie został poprawiony przez ten sam model (7:47,19). Jak widać najnowsze osiągnięcie Civica Type R jest o ponad 3 sekundy lepsze od niemieckiego rywala.
Rekordowy przejazd miał miejsce podczas ostatniej już fazy testów na torze. Nawierzchnia była sucha, temperatura otoczenia optymalna, co zapewniło bardzo dobrą przyczepność opon i maksymalne osiągi układu napędowego.
Przypomnijmy, że nowa Honda Civic Type R ma pod maską dwulitrowy silnik VTEC z turbodoładowaniem, który rozwija moc 320 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Auto posiada ulepszony pakiet aerodynamiczny, a manualna skrzynia biegów z krótszymi przełożeniami zapewnia lepsze wartości przyspieszenia.
Dodatkowo nadwozie Civic Type R jest lżejsze o 16 kg, przy zwiększonej o 38 proc. sztywności skrętnej. Dzięki tym parametrom układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny, zapewniając większą stabilność na zakrętach.
Rekordowe osiągnięcie zostało wprawdzie wykonane za kierownicą wersji przedprodukcyjnej, jednak pod względem technicznym była ona identyczna do wersji seryjnych. Jedynym wyróżnikiem była klatka bezpieczeństwa, która jednak nie wpłynęła na zwiększenie sztywności nadwozia. Dla zrekompensowania większej masy usunięto tylną kanapę oraz system multimedialny. Auto poruszało się na oponach torowych, dopuszczonych jednak do ruchu na drogach publicznych.