Honda Civic Tourer - alternatywa dla Golfa?
Nieco znudzeni fani motoryzacji z niecierpliwością czekają na alternatywę dla niemieckich liderów. Obecnie chcąc kupić kompaktowe kombi zazwyczaj spoglądamy na ofertę Golfa lub Octavii - żelazna dwójka, która już nieco opatrzyła się większości. Czy nowa Honda Civic Tourer stanowi alternatywę dla osób, które szukają większej dawki emocji?
Nowa Honda Civic Tourer zadebiutuje już w przyszłym miesiącu na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, ale producent już teraz postanowił pochwalić się swoją nowością. Warto wspomnieć o projekcie koncepcyjnym Hondy Civic Wagon Concept, który zadebiutował w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie. Dość już tych debiutów i zapowiedzi, przejdźmy do naszego głównego bohatera.
Nowość bazuje na pięciodrzwiowym wariancie Hondy Civic i podobnie jak hatchback, posiada kilka charakterystycznych rozwiązań stylistycznych - liczne przetłoczenia, ukryte klamki tylnych drzwi, "wybałuszone" tylne lampy etc. Rzecz jasna tylna część auta jest zupełnie inna, zaś próg załadunku został obniżony o 137 mm by ułatwić załadunek bagażu.
Jeśli chodzi o sam bagaż, Honda Civic Tourer oferuje 624 litry przestrzeni ładunkowej w standardowej konfiguracji. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1688 litrów. Dla porównania, pojemność bagażnika w obu zestawieniach jest nieco większa od Volkswagena Golfa Variant oraz Seata Leona ST (odpowiednio 605/1620 oraz 587/1470).
Pojemność bagażnika to oczywiście nie wszystko, zaś różnica kilku litrów teoretycznie nie ma znaczenia (choć różnice pomiędzy Hondą Civic Tourer a Seatem Leonem ST są wyraźne), ale kupując auto typu kombi spoglądamy przede wszystkim na liczby, a potem dopiero na stylistykę - w obu tych konkurencjach nowa Honda ma sporą przewagę.
Warto również wspomnieć o ciekawym rozwiązaniu dotyczącym zawieszenia. Nowa Honda Civic Tourer dostanie zawieszenie z systemem Adaptive Damper System (ADS), który poprawi stabilność auta oraz komfort nawet przy maksymalnym załadunku w różnych warunkach drogowych i pogodowych. Jeśli chodzi o jednostki napędowe, tu nie będzie szaleństw.
W tym temacie Honda nie może równać się z ofertą Volkswagena, choć zapewne każdy wybierze coś odpowiedniego dla siebie. W ofercie na starcie pojawi się jeden silnik benzynowy i jeden wysokoprężny. Będzie to 120-konny silnik 1,6 i-DTEC oraz jednostka o pojemności 1,8 i-VTEC i mocy 142 KM. Być może w ofercie kombi pojawi się 100-konny silnik 1,4 i-VTEC, ale w tym przypadku taka moc w załadowanym kombi może być niewystarczająca.