Honda Civic - silnik 1.5 Turbo
W Stanach Zjednoczonych odbyła się prezentacja najnowszej generacji Hondy Civic z nadwoziem typu sedan. Przy okazji zdradzono pierwsze szczegóły dotyczące silnika 1.5 z doładowaniem
Honda nie ukrywa, że to największa metamorfoza w historii modelu Civic. Zmieniono styl, technologię, a całość zapakowano w większe, bardziej przestronne nadwozie. Najbardziej zmieniła się szerokość, bo o ok. 5 cm, dłuższy jest rozstaw osi, ale auto jest teraz niższe. Pojemność bagażnika wzrosła o 73 litry, co jest imponującym przyrostem w tej klasie. Mimo większych rozmiarów nowy Civic jest o 30 kg lżejszy od poprzednika.
Honda obiecuje, że nowy Civic będzie dobrze się prowadził. W tym celu przeprojektowano zawieszenie, tylne jest wielodrążkowe zamocowane do sztywnej ramy pomocniczej. Na obu osiach pojawiły się stabilizatory o większej średnicy, układ kierowniczy posiada różne tryby jazdy, a o prowadzenie w zakrętach dba system torque vectoring.
Podstawowa wersja napędzana jest mocniejszym o 15 KM silnikiem 2.0 (158 KM), wyższe specyfikacje otrzymają nową jednostkę napędową. Jest to czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem rozwijający moc 173 KM. W USA będzie on współpracował wyłącznie ze skrzynią CVT.
Sprzedaż nowego sedana Hondy rozpocznie się w USA jesienią tego roku. Niedługo potem dołączy do niego dwudrzwiowe coupe. Czy i kiedy trafią one do Europy nie wiadomo. Mamy nadzieję, że do Polski sedan trafi nie później, niż do połowy przyszłego roku.