Honda Civic IX - sprzedaż w Polsce rozpoczęta
Honda Civic to kluczowy model w ofercie Hondy. Przekonuje klientów atrakcyjną stylizacją, bardzo przestronnym wnętrzem, umiarkowanymi cenami oraz legendarną niezawodnością. Dzisiaj polski oddział koncernu rozpoczyna sprzedaż dziewiątej generacji kompaktowego samochodu.
Nowy Civic nie jest rewolucyjny – przedstawiciele koncernu mówią raczej o rewolucyjnej ewolucji. Zespół odpowiedzialny za przygotowanie pojazdu zdecydował się na rozwinięcie i udoskonalenie dotychczasowych kształtów oraz rozwiązań technicznych.
Celem było zwiększenie komfortu jazdy i funkcjonalności samochodu. Inżynierowie wzięli pod uwagę również aspekty ekologiczne. Zoptymalizowane silniki benzynowe 1.4 i-VTEC (100 KM) oraz 1.8 i-VTEC (142 KM) mają zużywać w cyklu mieszanym odpowiednio 5,4-5,5 l/100km i 6,1-6,7 l/100km.
Amatorzy silników wysokoprężnych muszą wykazać się cierpliwością. Dostępny w innych krajach motor 2.2 i-DTEC (150 KM) nie będzie importowany ze względu na wysokie stawki podatku akcyzowego na samochody z jednostkami napędowymi o pojemności przekraczającej dwa litry. Jeszcze w bieżącym roku pod maską Civica ma zagościć nowy, 120-konny 1.6 i-DTEC.
Zainteresowani hatchbackiem z podstawowym silnikiem o pojemności 1,4 litra muszą wydać przynajmniej 64 900 złotych. Kto chciałby cieszyć się klimatyzacją, będzie musiał dopłacić do wersji Comfort, której cena została ustalona na poziomie 69,2 tys. zł. Najtańsza odmiana Civica z motorem 1.8 i-VTEC jest o 700 złotych droższa.
Sedan będzie oferowany wyłącznie z silnikami o pojemności 1,8 litra. Podstawowa wersja S została wyceniona na 69 900 złotych, a za flagową Executive z automatyczną skrzynią biegów przyjdzie zapłacić 83 900 zł.
Zainteresowanie trzydrzwiową wersją Civica ósmej generacji było na tyle niewielkie, że Honda nie przewiduje rozpoczęcia produkcji jej następcy.