Historia kołem się toczy - Continental
W dniu 7.09.2011 w Warszawie w Hotelu Airport Okęcie firma Continental zorganizowała coroczną konferencję podsumowującą wyniki sprzedażowe za rok 2010 oraz pierwsze półrocze 2011 roku. Spotkanie to miało również bardziej wzniosły charakter z powodu 100-lecia Firmy na Polskim rynku. Gościem specjalnym był Członek Zarządu Pan Nikolai Setzer.
Konferencja została podzielona na dwa etapy. Jako pierwszy wystąpił wspomniany już Nikolai Setzer, który przedstawił plany i strategię rozwoju firmy. Podsumował również dotychczasowe osiągnięcia firmy w Polsce. Silna pozycja krajowego oddziału Continental umożliwia także skuteczną koordynację działań na wschodzie Europy i zwiększenie zaangażowania firmy w krajach nadbałtyckich i na Ukrainie. Continental ze sprzedażą 2,4 mln opon do samochodów osobowych i dostawczych jest drugim największym dostawcą ogumienia w Polsce i w dalszym ciągu zamierza zwiększać swoje zaangażowanie we wszystkich segmentach rynku. Warto również wspomnieć że ponad 30% wszystkich nowych europejskich samochodów opuszcza fabryki na oponach marki Continental.
Drugą część spotkania poprowadził Jerzy Mendala (Dyrektor Handlowy), który na przekroju wszystkich segmentów opon jak i obręczy sprzedawanych i produkowanych przez firmę Continental pokazał na wykresach wzrost udziału firmy na rynkach europejskich. Jednym słowem - można powiedzieć że w każdym segmencie firma zanotowała wzrosty od kilku do kilkunastu procent. Umacnianie pozycji lidera na rynku europejskim oraz realizacja ambitnego programu inwestycyjnego wartego 4 mld zł to główne cele, jakie postawił sobie Continental na nadchodzące lata. Koncern, który w 2010 roku osiągnął 104 mld zł przychodu ze sprzedaży, zamierza w dalszym ciągu podnosić wydajność produkcji oraz wdrażać nowe technologie do swoich produktów. Z naszej strony pozostaje życzyć firmie dalszych sukcesów i zawsze zielonych słupków sprzedaży.