Harley-Davidson powraca do wyścigów
10 i 11 marca Harley-Davidson powróci na historyczne wiraże Daytona International Speedway, a wraz z nim jedna z największych legend tego toru - Scott "Mr. Daytona" Russell - na rozpoczęcie sezonu wyścigowego 2011 AMA Pro Racing w serii Vance & Hines XR1200, podczas Daytona Bike Weeek.
Rekordowy, pięciokrotny zwycięzca wyścigu Daytona 200, były kierowca VR1000 Superbike z fabryki Harley-Davidson i Mistrz Świata Superbike z 1993 roku, Russell pojedzie na modelu XR1200 sponsorowanym przez Harley Owners Group ze swoim ulubionym numerem startowym „4”, biorąc udział w pierwszym wyścigu motocyklowym AMA Pro na torze Speedway od 2002 roku, czyli od zakończenia kariery w tej serii.
„Jestem bardzo podekscytowany perspektywą jazdy na jednym z XRów Harleya” – powiedział Russell. – „Przeszedłem w ubiegłym roku kilka testów wytrzymałościowych i myślę, że mam jeszcze w baku trochę paliwa. Fajnie będzie pościgać się z resztą chłopaków w Daytonie i, mam nadzieję, dotrzeć do mety jako jeden z pierwszych.”
Oprócz Russella w klasie Vance & Hines XR1200 wystąpi szeroka gama kierowców o różnorodnym talencie i doświadczeniu – od gwiazd-weteranów, takich jak zwycięzca wyścigu Daytona 200 z 2007 roku Steve Rapp (Parts Unlimited) i były mistrz AMA Flat Track Joe Kopp (Latus Racing) do młodzików, jak Michael Beck (J&P Cycles) oraz bracia Kyle Wyman (RMR/Bruce Rossmeyer’s Daytona Racing) i Travis Wyman (Harv’s Harley-Davidson).
Oparta w większości na fabrycznych motocyklach Harley-Davidson XR1200 wzbogaconych o wyposażenie wyścigowe dostarczane przez sponsora, firmę Vance & Hines, seria przywraca podniecający pomruk silników Harley-Davidson V-Twin w wyścigach AMA Pro Road Racing na torze Daytona po raz pierwszy od zakończenia programu VR1000 Superbike w roku 2001.
Gwóźdź programu, siedmiookrążeniowy wyścig XR1200 ma się rozpocząć 11 marca o godzinie 15.15 czasu wschodnioamerykańskiego (termin może ulec zmianie). Dzięki udziałowi przynajmniej dwudziestu kierowców, wyścig w Daytona, który od połowy sezonu 2010 składa się z dziewięciu rund, będzie największym w dwuletniej historii klasy. Do 22 lutego następujący kierowcy zgłosili się do wyścigu na torze Daytona (w kolejności numerów startowych):
Joe Kopp (Latus Motors Racing)
Scott Russell (H.O.G. Racing)
Steve Rapp (Parts Unlimited)
Josh Chisum (Troy Lee Designs)
Michael Morgan (Python Exhaust)
Michael Corbino (RMR/Bruce Rossmeyer’s Daytona Racing)
Paul Schwemmer (Peter Brady/Level 10 Contractors)
Chase McFarland (Latus Motors Racing)
Travis Wyman (Harv’s Harley-Davidson)
Tyler O’Hara (GPBikeParts.com)
Kyle Wyman (RMR/Bruce Rossmeyer’s Daytona Racing)
Michael Barnes (Drag Specialties)
Matthew Heidel (Shar-Tuff Racing/Davis Harley-Davidson)
Chris Fillmore (RMR/Bruce Rossmeyer’s Daytona Racing)
Michael Beck (J&P Cycles)
Paul James (James Gang/Hoban Brothers/H-D of Appleton)
Brett Sassaman (Eagle Harley-Davidson)
Gerry Signorelli (No sponsor listed)
David Estok (No sponsor listed)
Charlie Long (Racing Connection)