GV125C oraz GT125 - nowości na wiosnę 2015
Hyosung powrócił na polski rynek. Klientelę koreańskiej marki tworzą osoby zainteresowane rozsądnie wycenionymi jednośladami z solidną mechaniką. W przyszłym roku marka będzie miała propozycję dla rozpoczynających przygodę z motocyklami.
Wiosną 2015 roku w salonach Hyuosunga pojawią się dwie nowości z silnikami o pojemności 125 ccm, co oznacza, że za ich kierownicami będą mogli zasiąść posiadacze praw jazdy kategorii A1 oraz B (o ile od egzaminu minęły przynajmniej trzy lata).
Hyosung GT125 jest klasycznym nakedem. Minimalna powierzchnia owiewek i odsłonięta mechanika ma tyle samo zwolenników, co przeciwników. Wyróżnikiem Hyosunga GT125 jest silnik. Większość producentów stawia na proste single. Hyosung za optymalne rozwiązanie uznał widlastą "dwójkę", która wygląda dużo poważniej, pracuje kulturalniej, brzmi lepiej, jest bardziej elastyczna, a do tego niemal w pełni wykorzystuje ustawowy limit 15 KM dla lekkiego motocykla. Silnik Hyosunga GT125 zapewnia 14,5 KM przy 10 500 obr./min oraz 10,2 Nm przy 9750 obr./min.
Szkoda, że zamiast bezobsługowego wtrysku zastosowano gaźnik. Plus za niską masę własną (167 kg), jak również przednie zawieszenie w układzie upside-down i sporą, 41-milimetrową średnicę goleni, która powinna przełożyć się na precyzyjne prowadzenie.
Technicznym bliźniakiem Hyosunga GT125 jest cruiser - GV125C. V2 wstawiono do klasycznej ramy, którą obłożono sporą ilością chromu, masywnymi błotnikami i rozłożystą kanapą. Hyosung spodziewa się, że maszyna stylizowana na potężnego customa zyska uznanie starszych osób, jak również kierowców rozwijających motocyklową pasję i szukających sprzętu do spokojnych, niedzielnych przejażdżek. Aby to ułatwić, zmieniono charakterystykę silnika, który domaga się niższych obrotów od jednostki montowanej do GT125. Maksymalna moc - 13,5 KM - jest do dyspozycji przy 9750 obr./min, a moment obrotowy - 9,72 Nm - przy 9500 obr./min.
Hyosung z dumą podkreśla, że GV125C będzie jedynym crusiserem w segmencie 125 ccm z widlastym silnikiem.