Golf R z pakietem Performance
Jeszcze bardziej podrasowany na sportowo Volkswagen Golf R to zasługa tytanowego układu wydechowego firmy Akrapovič oraz specjalnych tarcz hamulcowych w ramach pakietu Performance, a właściwie dwóch takich pakietów.
Pierwszy z nich obejmuje wspomniane hamulce tarczowe „Performance” oraz opony typu semi slick przystosowane do jazdy po torze i dostępny jest dla wersji Variant. W skład drugiego, specjalnie zaprojektowanego do Golfa R hatchback, wchodzi dodatkowo układ wydechowy Performance.
Tytanowy układ wydechowy R-Performance, przygotowany przez słoweńską firmę Akrapovič, pozwolił zmniejszyć masę tego układu aż o 7 kg w porównaniu z masą standardowego układu wydechowego. Nowy układ wydechowy to przede wszystkim zupełnie nowe brzmienie Golfa R, które – w zależności od wybranego trybu jazdy – może być wręcz zbliżone do brzmienia samochodów wyczynowych. Niemiecki hot hatch może być teraz rozpoznawalny zwłaszcza podczas jazdy na wysokich obrotach oraz w czasie zmiany biegów.
Z kolei układ hamulcowy R-Performance obejmuje wyczynowe tarcze hamulcowe, lżejsze o 2 kg od standardowego rozwiązania, co również przekłada się na redukcję mas nieresorowanych. Nawet podczas jazd na torze wyścigowym układ hamulcowy zapewnia wysoką stabilność. Tarcze przednich hamulców składają się z dwóch elementów i są "pływające". Centralną część tarczy wykonano z aluminium, natomiast pierścień cierny (w wypadku klasycznych hamulców – tarczę) – jako odlew staliwny, który z częścią centralną jest połączony za pomocą śrub. Taka konstrukcja sprawia, że pierścień cierny po rozgrzaniu może rozszerzać się promieniowo. Inną zaletą takiego układu hamulcowego jest możliwość bardzo precyzyjnego dawkowania siły hamowania. Z zewnątrz układ hamulcowy „Performance” można rozpoznać po srebrnej tabliczce z literą R na zaciskach hamulcowych.
Przypomnijmy, że Volkswagen Golf R napędzany jest dwulitrowym silnikiem o mocy 310 KM.