Giulia dostępna z nowymi wersjami silnikowymi
Od tego tygodnia dealerzy Alfy Romeo przyjmują zamówienia na dwie kolejne wersje silnikowe modelu Giulia. Mowa o dwulitrowej, turbodoładowanej jednostce o mocy 200 KM, współpracującej z 8-stopniowym automatem, oraz o 510-konnym wariancie 2.9 Bi Turbo, który również od teraz jest oferowany z tą samą automatyczną przekładnią.
Słabsza z dwóch nowych wersji silnikowych oferowana jest w dwóch wersjach wyposażeniowych (Giulia i Giulia Super), a jej ceny wynoszą odpowiednio 149 i 155,5 tys. zł. Ten czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem jest oferowany wyłącznie w najnowszym sedanie włoskiej marki. W całości wykonany z aluminium wytwarzany jest w fabryce w Termoli. Moc maksymalna, wynosząca równe 200 KM, osiągana jest przy 5000 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy (330 Nm) już przy 1750 obr/min. Jednostka ta wyróżnia się elektrohydraulicznym systemem kontroli zaworów MultiAir, systemem turbodoładowania "2-w-1" oraz bezpośrednim wtryskiem z systemem wysokiego ciśnienia 200 barów.
Alfa Romeo Giulia w tej wersji silnikowej oferowana jest wyłącznie z 8-biegowym automatem i naturalnie napędem na tylną oś. Do pierwszej setki Giulia w tej odmianie rozpędza się w 6,6 s, zaś maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. Średnie spalanie, według danych katalogowych, wynosi 5,9 l/100 km.
Drugą nowością w cennikach Giulii jest znana już topowa odmiana Quadrifoglio z silnikiem Bi Turbo o pojemności 2,9 litra i mocy 510 KM, która będzie teraz dostępna również z 8-stopniową przekładnią automatyczną. Tym samym do wyboru będzie opcja manualna (6-biegowa) i automatyczna. Ta pierwsza kosztuje od 359 tys. zł, zaś za drugą trzeba wydać co najmiej 10 tys. zł więcej. Obie uzyskują identyczny czas przyspieszenia do 100 km/h (3,9), jak i maksymalną prędkość (307 km/h) oraz średnie zużycie paliwa (8,5 l/100 km).
Przypomnijmy, iż w ofercie znajdziemy również dwie wersje wysokoprężne z silnikiem 2.2 JTD o mocy 150 i 180 KM. Do wyboru w obu przypadkach mamy skrzynię manualną i automatyczną.
W cennikach pojawił się również nowy pakiet Lux z elementami z drewna dębowego lub orzechowego. W pakiecie tym znajdziemy m.in. fotele pokryte naturalną skórą "Pieno Fiore", dostępne w 4 kolorach (czarnym, beżowym, brązowym i czerwonym), deskę rozdzielczą i panele drzwi pokryte skórą, podgrzewane fotele przednie z 8-płaszczyznową regulacją elektryczną, podgrzewaną kierownicę, do wyboru elementy z drewna dębowego i orzechowego w desce rozdzielczej, tunelu środkowym oraz panelach drzwi, zewnętrzne chromowane obramowania szyb bocznych oraz regulowane elektrycznie lusterka boczne.
Od września br. gama Alfy Giulia poszerzona zostanie ponadto o nową wersję wyposażeniową Business, która została stworzona specjalnie z myślą o firmach i przedsiębiorcach, którzy wykazują spore zainteresowanie nowym sedanem Alfy Romeo.