Genewskie debiuty - Opel Insignia BiTurbo
Chyba jeszcze długo będziemy wspominać genewskie targi - ogrom premier, nowe rozwiązania, ciekawe technologie. W cieniu tych wszystkich wydarzeń znalazło się kilka, wbrew pozorom interesujących premier. Jedną z nich była prezentacja nowej odmiany Opla Insignii z silnikiem BiTurbo i napędem na cztery koła.
Nowy model zostanie wyposażony w ciekawy 2,0-litrowy silnik Diesla z podwójną, sekwencyjną turbosprężarką. Wyposażona w unikalny system wodnego chłodzenia intercoolera, jednostka generuje blisko 200 KM i 400 Nm momentu obrotowego, emitując do atmosfery 129 gram CO2 na kilometr.
Opel Insignia BiTurbo będzie oferowany zarówno w pięciodrzwiowej odmianie hatchback oraz Sport Tourer, czyli kombi w kilku odmianach wyposażenia. Do wyboru będzie również napęd na przednią oś lub na wszystkie koła.
W aucie nie zabraknie także takich funkcji jak Start/Stop w standardzie. Jeśli chodzi o osiągi, jak na spore auto rodzinno-reprezentacyjne jest naprawdę przyzwoicie - przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niewiele ponad 8 sekund. Niestety ceny w polskich salonach nie są jeszcze znane.