General Motors i LG wspólnie inwestują w baterie
General Motors i LG Chem inwestują 2,3 mld dolarów w masową produkcję ogniw akumulatorowych w północno-wschodnim Ohio. Inwestycja ma pomóc General Motors w osiągnięciu celu, jakim jest wypuszczenie 20 modeli elektrycznych do 2023 roku.
Wspólne przedsięwzięcie jest inwestycją o równym podziale udziałów 50/50 między GM a południowokoreańskim LG. W ramach projektu powstanie 1100 miejsc pracy, a budowa fabryki rozpocznie się w połowie 2020 roku w pobliżu byłej fabryki koncernu w Lordstown. GM oczekuje sporego obniżenia kosztów produkcji pojazdów elektrycznych, bowiem koncern w planach ma wprowadzenie 20 pojazdów elektrycznych na świecie do 2023 roku.
Jedna z największych fabryk
Rzeczniczka GM oznajmiła, że zakład będzie miał roczną wydajność na poziomie ponad 30 gigawatogodzin, co sprawia, że fabryka będzie w światowej czołówce pod względem wielkości, a ponadto zaoferuje możliwość rozbudowy.
— Ohio i jej wysoce zdolna siła robocza odegra kluczową rolę w naszej podróży do świata o zerowej emisji. Połączenie naszej wiedzy specjalistycznej w zakresie produkcji z wiodącą technologią ogniw akumulatorowych LG Chem pomoże przyspieszyć nasze dążenie do całkowicie elektrycznej przyszłości — powiedziała w oświadczeniu dyrektor generalna Mary Barra.
Ze względu na fakt, że inwestycja jest przedsięwzięciem typu joint venture, pracownicy nie będą bezpośrednio pracować dla GM, lecz dla spółki, która specjalnie pod ten projekt powstaje. Zakład początkowo dostarczy akumulatory tylko na potrzeby General Motors, nie wyklucza się jednak, że w przyszłości spółka będzie zaopatrywać inne firmy.
GM i LG Chem stawiają na wspólny rozwój
Wspólny zakład GM i LG Chem to tylko jeden z elementów współpracy obu koncernów. Amerykanie zawarli z LG umowę o wspólnym rozwoju, można się więc spodziewać długoterminowej współpracy. Przed podjęciem decyzji o wspólnej inwestycji LG Chem dostarczało już baterie do Chevroleta Bolt EV oraz modelu Volt i Spark.
— Myślimy, że gdy będziemy to robić wspólnie, przyspieszymy naszą zdolność do wygrywania na arenie pojazdów elektrycznych. Uważamy, że jest to bardzo ważna część przyszłości… i wierzymy, że takie działanie przyspieszy rozpowszechnienie EV oraz przywództwo General Motors w dziedzinie pojazdów elektrycznych — powiedziała dziennikarzom Mary Barra.