Gdy podstawa to za mało, a Turbo jest za drogie
Porsche poszerza gamę dostępnych wersji swojego SUV-a o nadwoziu coupe o kolejną, "środkową" odmianę silnikową. Porsche Cayenne S Coupe to propozycja dla tych kierowców, dla których podstawowy wariant o mocy 340 KM jest zbyt mało dynamiczny, ale nie chcą wydawać wszystkich swoich oszczędności na topową odmianę Turbo.
Porsche Cayenne S Coupe napędzane będzie 2,9-litrowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 440 KM. Taka dawka mocy idealnie uzupełnia obecną ofertę modelu. Bazowa wersja generuje bowiem 340 KM, zaś Cayenne Turbo Coupe ma pod maską stado koni mechanicznych liczące 550 sztuk.
Maksymalny moment obrotowy 2,9-litrowej jednostki wynosi 550 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów od 1800 do 5500 obr/min. Obie turbosprężarki zostały umieszczone w centralnym układzie turbodoładowania, dzięki czemu silnik ma kompaktowe wymiary, które pozwoliły na jego montaż niżej w komorze silnika. To z kolei obniża środek ciężkości i poprawia stabilność oraz dynamikę jazdy. Skrócenie drogi pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami przyczynia się do bardziej spontanicznej reakcji silnika i szybszego wzrostu mocy.
Kolektor wydechowy został z kolei zintegrowany z głowicą cylindra, co z jednej strony zmniejszyło masę silnika, a z drugiej zapewnia bardziej wydajne spalanie, zwłaszcza przy pełnym obciążeniu.
W tej wersji silnikowej Cayenne Coupe przyspiesza od startu do 100 km/h w 5 s, a w wersji z pakietem Sport Chrono wynik ten można poprawić o 0,1 s. Prędkość maksymalna wynosi zaś 263 km/h.
"Środkowa" wersja silnikowa Cayenne Coupe fizycznie dostępna będzie w salonach od końca lipca, ale dealerzy już zaczynają przyjmowanie zamówień na nią. Standardowe wyposażenie obejmuje układ kierowniczy Power Steering Plus, 20-calowe felgi aluminiowe, system Park Assist z przodu i z tyłu, a także kamerę cofania i Porsche Active Suspension Management (PASM). Za naszą zachodnią granicą ceny zaczynają się od kwoty 99 657 euro (na polskim rynku Cayenne Coupe kosztuje 411 tys. zł, a Cayenne Turbo Coupe 720 tys. zł).